مدیر امور گمرکی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: با راه اندازی سامانه جامع گمرکی در منطقه پارس جنوبی در آینده نزدیک ضمن رشد و سرعت بی سابقه در امور ترخیص کالا و محصولات صادراتی، کاهش تخلفات و تشریفات گمرکی در پی دارد.
کد خبر: ۴۰۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲ 04 April 2017
سید محمد مهدی مهدوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه توسعه پنجره واحد تجارت فرامرزی یکی از راههای تحقق اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: رونق و توسعه پنجره واحد تجارت فرامرزی و تسهیل درامورگمرکی و افزایش صادرات زمینه ساز پررنگ‌تر شدن حضور ایران در بازارهای بین المللی شعار "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"  را محقق می‌کند.

وی با بیان اینکه تامین سوخت شناورهای بین‌المللی در محدوده بنادر منطقه با تایید امورگمرکی و بدون نیاز به تشریفات صادراتی تحویل می‌شود گفت: این مهم زمینه ساز یکی از اقدامات و گام‌های مهم و موثر برای تسهیل درامورگمرکی منطقه ویژه پارس شده که علاوه بر این ، کاهش فرآیند نمونه برداری از محصولات و بازرسی کالاها به منظور تامین ماهیت و استاندارد کالا در پایانه گمرکی پارس است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از این پس برای حفظ و افزایش ارزش محصولات صادراتی به صورت رندمی انجام می‌شود.

 مدیر امورگمرکی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه فرآیند بازرسی از محصولات و کالاهای صادراتی در پایانه گمرکی پارس یک مرحله‌ای و به صورت رندمی انجام می‌شود،گفت: در راستای حمایت از بسته تولید برای فعالان اقتصادی، فرآیند نمونه برداری از محصولات صادراتی مجتمع‌های پتروشیمی با توجه به مرجع شدن آنها از کشتی به مخزن تغییر یافت که با حداقل زمان و صرفه جویی در هزینه‌های جاری صادرات محصولات به آسانی میسر شده است.

مهدوی با بیان اینکه زیر ساخت‌های رشد صادرات از دروازه‌های گمرک منطقه ویژه پارس محقق شده است، تصریح کرد: از ظرفیت 4 بندر فعال و نوین بندر پارس،‌ بندر صادراتی پتروشیمی،‌ اسکله مایع سازی و اسکله تخصصی صادراتی فرآورده‌های نفتی بکارگرفته شد تا بطور مداوم و 24 ساعته امکان بارگیری محصولات برای صادرات از دروازه و مبادی گمرکی منطقه ویژه پارس فراهم باشد.

وی به رشد 25 درصدی صادرات غیر نفتی به ارزش 7 میلیون دلار در منطقه پارس جنوبی اشاره کرد و گفت:‌ با راه‌اندازی سیستم جامع گمرکی در منطقه ویژه پارس در آینده نزدیک امور ترخیص کالاهای گمرکی و محصولات صادراتی تسریع می‌یابد تا با حمایت از محصولات و کالاهای صادارتی،‌ فعالان اقتصادی و صادرکنندگان بتوانند به سرعت بازارهای بین المللی را تصرف کنند.

مدیر امور گمرکی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه  در 11 ماه پارسال بیش از 13 میلیارد دلار محصولات و فرآورده های تولیدی مجتمع های پتروشیمی و واحدهای صنعتی بزرگ صادر شد خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی طرح‌های توسعه واحدها و مجتمع‌های پتروشیمی در پارس جنوبی، صادرات محصولات و کالاها بیش از پیش افزایش می‌یابد و چرخه تولید که موتور محرکه منطقه ویژه پارس است شتاب می‌گیرد.

مهدوی با تاکید بر افزایش سلامت اداری و جلوگیری از تخلفات گمرکی بیان کرد: چرخه تولید و صادرات به همراه بازبینی فرآیندهای انجام شده در درب خروج و در صورت نیاز حسابرسی پس از ترخیص، امکان هرگونه سوءاستفاده و تخلف گمرکی را از بین برده و جایگاه گمرک را در بحث سلامت اداری و جلوگیری از فساد ارتقا داده است.

وی بر توسعه زیرساخت‌های بنادر تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های گمرک و بنادر به خوبی استفاده کرد چراکه توسعه گمرک و بنادر نقش مهمی در رونق اقتصادی  دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار