معاون فرماندار ایوان گفت: 234 هزار و 375 نفر از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 13 فروردین امسال از مکان های طبیعی، مذهبی و تاریخی ایوان بازدید کرده اند.
کد خبر: ۴۰۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 04 April 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالرضا مهدیان  اظهار کرد: یک هزار و 242 گردشگر و مهمان نوروزی نیز امسال در اقامتگاه های نوروزی این شهرستان اسکان یافتند.

وی گفت: امسال نیز آموزش و پرورش با تجهیز سه مدرسه در شهر ایوان و یک مدرسه در بخش زرنه، خوابگاه دانش آموزی و دانشجویی مجهز به امکانات رفاهی در شهر ایوان، خوابگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) و سه مهمانسرا از مسافران نوروزی استقبال کردند.
 
وی افزود: بیشترین بازدیدها در این شهرستان از جاذبه های طبیعی با 98 هزار و 910 بازدید بوده است.

مهدیان یادآور شد: همچنین در این مدت در مجموع 83 هزار و 845 بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی انجام شد که امامزاده سید عبدالله(ع) و طاق شیرین و فرهاد رکورد دار بیشترین شمار بازدید کننده در تعطیلات نوروز امسال بود.

وی گفت: طرح های گردشگری دست ساز این شهرستان از جمله سد کنگیر نیز 51 هزار و 620 بازدید کننده داشته است.

مهدیان با بیان اینکه آمار بازدید گردشگران در تعطیلات نوروز امسال 10 درصد در مقایسه با نوروز 95 افزایش یافته گفت: امکانات لازم برای اسکان 2 هزار مسافر نوروزی در مراکز آموزشی و اقامتی این شهرستان فراهم شد و روزانه 120 نفر از مسافران در این اماکن پذیرش شدند.

وی در خصوص ویژه برنامه های نوروزی شهرستان ایوان گفت: در این شهرستان از مهمانان نوروزی با انواع غذاها و شیرینی های محلی در زیر سیاه چادر پذیرایی شد و تعدادی از هنرمندان این شهرستان با حضور در نوروزگاه استان واقع در مرکز به مدت یک شب به اجرای برنامه های شاد و مفرح برای مهمانان نوروزی پرداختند.

معاون فرماندار اعلام کرد: خوشبختانه در این مدت تصادفات منجر به مرگ گردشگران بومی و غیر بومی در این شهرستان رخ نداد همچنین این شهرستان پرباران ترین منطقه در استان ایلام در تعطیلات نوروزی بود.

شهرستان 55 هزارنفری ایوان که در شمال استان قرار گرفته به علت قدمت و پیشینه تاریخی خود دارای 67 آثار تاریخی از جمله چون طاق شیرین و فرهاد، آتشکده و چهارطاقی و ... است و به خاطر بهرمندی از طبیعت بکر و زیبا دارای اماکن طبیعی جالبی چون آبشارهای هفتگانه پلیه، سنگ سامری، تنگه کوشک و نیز بقاع متبرکه امامزادگانی نظیر سیدعبدالله و حاجی حاضر است./م
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار