"گلاب"، جایگزین مسیر اصلی آبرسانی به اصفهان؛
تابناک: طرح دیگری برای توسعه آبرسانی برای اصفهان تعریف و در حالی تصویب شد که طی چند سال اخیر طرحهای مختلفی در بین مسئولان امر تصویب اما هیچ یک عاقبت به خیر نشده است.
کد خبر: ۴۰۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 05 April 2017
به گزارش تابناک اصفهان، برای بار دیگر در جهت رفاه حال مردم اصفهان جمعی از مسئولان به دور هم نشستند و پس از بحث و تبادل نظرهای متعدد طرحی را بر روی کاغذی به تصویب رساندند و گاها یا در کلنگ اولیه می مانند و نیمه کار رها یا حتی به کلنگ اولیه هم نمی‌رسد. در همین میان شاهد تصویب احداث تصفیه خانه در تونل گلاب در راستای طرح توسعه آبرسانی به ۱۴ شهرستان هستیم که دیگر مردم این دیار نصف جهان شاهد قطعی آب نباشند.
 
نماینده مردم نجف آباد در مجلس در این ارتباط اظهار داشت: تونل گلاب یکی از پروژه‌های عظیم است که در راستای پدافند غیرعامل سایت خروجی این تونل به عنوان مکان احداث تصفیه خانه انتخاب شود.
 
ابوالفضل ابوترابی افزود: در سال‌های قبل یک بار به علت ترکیدن لوله نفت و دو بار به دلیل سیلاب در زاینده‌رود آب شرب 14 شهرستان استان از جمله اصفهان بزرگ قطع شد.
 
وی بیان کرد: در راستای پدافند غیرعامل، برای تامین آب شرب این 14 شهرستان استان باید به جز زاینده رود فعلی مسیر دیگری فراهم باشد که اگر اتفاق مشابه در بین مسیر رخ داد از مسیر جایگزین برای تامین آب آشامیدنی استفاده شود.
 
نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه آب شرب 5 میلیون نفر از این طریق تامین می‌شود، گفت: در سال‌های قبل به دلیل بروز اتفاقاتی که اشاره شد نتوانستیم از مسیر زاینده رود آب آشامیدنی این جمعیت را تامین کنیم بنابراین باید مسیر جایگزینی وجود داشته باشد.
 
وی اظهار داشت: تونل گلاب مسیر جایگزین است تا اگر اتفاقی در مسیر تامین آب شرب 14 شهرستان استان رخ داد از طریق این تونل آب آشامیدنی 5 میلیون جمعیت استان تامین شود و این اقدام بعد از سال‌ها در حال رسیدن به مراحل مطلوب است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار