به دنبال زلزله 6 ریشتری مشهد و شهرستانهای استان خراسان رضوی؛
آخرین اسامی مصدومان زلزله امروز مشهد و خراسان رضوی اعلام شد.
کد خبر: ۴۰۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹ 05 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، زلزله‌ای به بزرگی 6 ریشتر مشهد‌‌مقدس را لرزاند. در پی وقوع این زمین لرزه تیم‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

‌دستور فوری رئیس جمهور برای رسیدگی ‌به خسارت‌دیدگان و مصدومان‌ زلزله
در پی وقوع زلزله‌، رئیس جمهور ضمن گفت‌وگو با استاندار خراسان رضوی در جریان ‏گزارش دقیق حادثه و ابعاد و گستره خسارات آن قرار گرفت‎.‎
‌حجت‌الاسلام حسن روحانی در تماس تلفنی علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی ‏و شنیدن گزارش عملکرد دستگاه‌های مختلف امدادی، دستور داد تا تمام اقدامات لازم و فوری برای ‏رسیدگی به حادثه‌دیدگان، مصدومان و خسارات وارده از سوی دستگاه‌های مسئول صورت پذیرد‎.‎
رئیس جمهور همچنین دستور داد تا در این راستا و در صورت لزوم از امکانات استان‌های همجوار ‏استفاده شود‎

زلزله "ول‌کن" نیست؛ مشهد بار دیگر لرزید

دقایقی قبل مشهد بار دیگر لرزید.
این زمین لرزه که دقایقی پیش احساس شد جزو پس لرزه‌های ادامه دار زمین لرزه صبح امروز مشهد است.

پیش‌بینی برای اسکان اضطراری مردم 5 شهر متاثر از زلزله
جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری مردم در پنج شهر متاثر از زلزله در این استان برای چهارشنبه شب اندیشیده شده است.
محمد مقدوری اظهار داشت: آمادگی لازم برای اسکان مردم در پارک ها، سالن های مسقف و پایگاه‌های بحران در شهرهای مشهد، سرخس، کلات، فریمان و تربت جام وجود دارد و پیش بینی لازم در این حوزه انجام شده است.
وی گفت: اسکان اضطراری مردم به اختیار خود آنها خواهد بود و درصورت علاقه می توانند از اماکن مذکور استفاده کنند.
جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در زمینه فضاهای تدارک شده برای اسکان اضطراری از طریق صدا و سیمای استان در ساعات آینده اعلام می‌شود.
مقدوری ادامه داد: همچنین اسکان اضطراری از طریق هلال احمر در مناطق زلزله زده در حال انجام است و برای اسکان مردم در روستاهای خسارت دیده برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.
اختصاص وام ارزان‌قیمت و کمک‌بلاعوض به روستاهای آسیب‌دیده
استاندار خراسان رضوی گفت: کمک بلاعوض و وام ارزان قیمت به ساکنان روستاهای آسیب دیده از زلزله اختصاص می‌یابد.
علیرضا رشیدیان اظهار داشت: بعد از اینکه ارزیاب‌های بنیاد مسکن در محل روستاهای آسیب‌دیده از زلزله خراسان رضوی حاضر شوند و میزان آسیب دیدگی مشخص شود به نسبت آن کمک بلاعوض و وام ارزان قیمت به ساکنان این روستاها اختصاص می‌یابد.
وی بیان کرد: امشب هم قرار است هلال احمر در مناطق آسیب دیده چادر بزند و افراد در آن مستقر شوند و برای خانم‌ها و کودکان هم، اردوگاه سفید سنگ تخلیه می‌شود تا کسانی که تمایل دارند از آنجا استفاده کنند و برای تامین امنیت نیز نیروی انتظامی در آنجا مستقر شده است.
تعداد مصدومان زلزله خراسان رضوی به 34 نفر افزایش یافت
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش تعداد مصدومان زمین لرزه امروز استان به 34 نفر خبر داد.
رضا وفایی نژاد با اشاره به افزایش تعداد مصدومان زلزله امروز مشهد اظهار داشت: تاکنون تعداد مصدومان زلزله امروز مشهد به 34 نفر رسیده است.
وی افزود: 24 نفر از مجروحان زلزله امروز در خراسان رضوی توسط اورژانس 115 به بیمارستان فریمان، هشت نفر به بیمارستان سجادیه تربت جام و 2 نفر به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافته‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار