رانندگان تاکسی و سرویس مدارس منطقه آسارا استان البرز دست به اعتصاب زده اند. آنها می گویند که مدارس و پیمانکاران از سال گذشته تاکنون حسابشان را تسویه نکرده اند. تسویه این رانندگان سبب شده 3 روز دانش آموزان آسارایی به مدرسه نروند و همچنان در تعطیلی نوروزی باقی بمانند.
کد خبر: ۴۰۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 06 April 2017

به گزارش البرز تابناک؛ رانندگان تاکسی و سرویس مدارس منطقه آسارا استان البرز دست به اعتصاب زده اند. آنها می گویند که مدارس و پیمانکاران از سال گذشته تاکنون حسابشان را تسویه نکرده اند. تسویه این رانندگان سبب شده 3 روز دانش آموزان آسارایی به مدرسه نروند و همچنان در تعطیلی نوروزی باقی بمانند.

سرویس مدارس یکی از مشکلات همیشگی مدارس و والدین بوده است. بسیاری از مدارس با عقد قراردادی تعدادی خودرو در اختیار می گیرند که معمولا از نظر ایمنی درجه پایینی دارند از طرفی تعداد زیادی دانش آموز را در یک خودرو جا می دهند. حال عدم تسویه حساب کار را برای رانندگان هم سخت تر کرده است.

از روال به همین صورت ادامه یابد چاره ای نیست جز آن که متصدیان امر وارد قضیه شوند. سرویس مدارس در بسیاری از کشورها امکاناتی است که مدارس از دولت یارانه می گیرند و خودشان با بودجه دریافتی تامین می کنند. این مسئله هم سطح ایمنی را بالاتر می برد و هم مشکلات این چنینی به وجود نمی آید به عبارتی خودرو برای مدرسه است و رانندگان بر ماشین های غیر خودشان کار می کنند.

اما هیچگاه آموزش و پرورش برنامه ریزی دقیقی برای سرویس مدارس انجام نداد به عبارتی بانی امروز سرویس های مدارس همه کس هستند جز آموزش و پرورش.

شهرداری البرز، سازمان تاکسی رانی استان و سایر دستگاههای شهری باید برای حل مشکل رانندگان تاکسی های اعتصاب کننده برنامه ای قابل حل ارائه دهند زیرا این مسئله در سال تحصیلی گذشته هم تکرار شده بود.

سال‌گذشته نیز دانش‌آموزان این بخش به دلیل عدم پرداخت هزینه سرویس های مدارس از سوی پیمانکاران، چند روزی به مدرسه نرفتند.

حال سوال این است که چرا باید تاوان ناهماهنگی بین آموزش و پرورش و پیمانکاران سرویس های مدارس را دانش‌آموزان پرداخت‌کنند؟هر روز که دانش آموزان به مدرسه نروند به ضرر آنها خواهد بود و از برنامه درسی خود عقب می‌مانند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج سال گذشته قول داده بود این مشکل برطرف شود ولی گویا این وضع به روال قبلی خود باقی مانده است.

متاسفانه آموزش و پرورش مدیریتش را بسیار کم رنگ کرده است و همین مسئله سبب شده بانی حل مشکلات بین سازمان های گوناگون دست به دست شود.

ای کاش طی یک برنامه ریزی دقیق تعدادی خودروی مجهز به منظور سرویس مدارس وارد کشور می شد و در اختیار مدارس قرار قرار می گرفت و کم کم آموزش و پرورش به سمت نوگرایی حرکت می کرد.

سال تحصیلی فعالی تا دو ماه دیگر به پایان می رسد و همه قصه ها فراموش می گردد. اما با بازگشایی مدارس مشکلات سرویس ها هزینه های بسیار و عدم رضایت دو طرف در راس اخبار قرار می گیرد و مجددا اعتصاب ها شروع می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار