معاون اول رئیس جمهور از کانون گرد غبار در حوزه جنوب شرق خوزستان دیدن کرد
کد خبر: ۴۰۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 06 April 2017
اسحاق جهانگیری پس از بازدید از طرح انتقال آب کانال مهندس  پورشریفی به منطقه جنوب شرق استان که در حوزه شهرستان ماهشهر است عزیمت و از کانونهای گرد غبار در این حوزه دیدار کرد .

وی در حاشیه دیدار از این کانون گرد و غبار گفت: برای مهار ریزگردها با منشا داخلی در استان خوزستان تاکنون ۷۰۰ هزار نهال در مناطق استان کاشته شده است.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: ریزگردها دو منشأ دارند ،  یکی از آنها خارجی است و از سمت کشورهای عراق و عربستان وارد کشور می شوند و باید آن را با گفتگوهای بین المللی و مذاکرات در سازمان ملل پیگیری و راهکارهایی برای حل آن ارائه داد.

وی با بیان اینکه  بخشی از کانون های ریزگردها در داخل کشور است عنوان کرد: دولت به  همین علت  بسیج شده تا منشأ  ریزگردها در داخل کشور  را شناسایی و با روش های علمی آن را متوقف و مبارزه لازم را داشته باشد

معاون اول رئیس جمهور  یادآور شد: یکی از کارهایی که کمترین ضرر را داشته و هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها داشت نیز طرح کاشت نهال بود که بیابان ها و کانون هایی که فوق بحرانی و منشأ اصلی است را شناسایی و زیر پوشش می دهد.

وی ادامه داد: کار بسیار مهمی در این ایام انجام شد و جهاد کشاورزی مثل دوران دفاع مقدس یک بار دیگر دوباره درخشید و تمامی امکانات را برای انجام این طرح بسیج و حتی کانالی از کارون هم در حال حفاری است تا آب موردنیاز رابه این دشت ها و مراکز کانون اصلی منتقل کنند. 

معاون اول رئیس جمهور پس از دیدار از این کانون گرد و غبار اهواز را به مقصد تهران ترک کرد .

منبع: تابناک
برچسب ها: اسحاق جهانگیری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار