مدیرکل دامپزشکی استان همدان از کشف یک مورد مثبت آنفلوانزای طیور در ملایر خبر داد.
کد خبر: ۴۰۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 07 April 2017
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از کشف یک مورد مثبت آنفلوانزای طیور در ملایر خبر داد.

محمدرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه در روزهای گذشته در پی تلف شدن تعدادی از طیور بومی یک خانواده در ملایر و تماس با اداره دامپزشکی بلافاصله اکیپ دامپزشکی به محل اعزام و نمونه‌گیری آنفلوانزا انجام شد، افزود: بعد از انجام نمونه‌گیری توسط اکیپ‌های دامپزشکی نمونه به آزمایشگاه ارسال و مورد آنفلوانزا طیور مثبت اعلام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان بیان کرد: در این زمینه اکیپ‌های دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی و مرکز بهداشت ملایر با حضور در محل مشاهده آنفلوانزا نسبت به معدوم‌سازی طیور آلوده اقدام کرده و تا شعاع یک کیلومتری نیز طیور معدوم شدند و غرامت نیز به صاحبان طیور پرداخت شد.

وی بابیان اینکه معدوم‌سازی طبق اعلام به اداره دامپزشکی در هر نقطه‌ای از شهرستان که تلفات مشاهده و آنفلوانزا مثبت اعلام شود ادامه خواهد داشت، گفت: مردم می‌توانند هر نوع تلفات طیور را سریعاً به شماره تلفن ۱۵۱۲ اعلام کرده تا نیروهای دامپزشکی نسبت به معدوم‌سازی و ضدعفونی کردن محل مشاهده تلفات طیور اقدام کنند.

رسولی بابیان اینکه عملیات معدوم‌سازی پرندگان آلوده در شهرستان ملایر همچنان توسط اکیپ‌های اداره دامپزشکی در حال انجام شدن است از مردم خواست از خرید هر نوع مرغ و طیور زنده و محلی و همچنین تخم‌مرغ محلی جدا خودداری کرده و خرید مرغ و تخم‌مرغ را از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند.

وی بابیان اینکه تاکنون هیچ موردی از آنفلوانزا در مرغ‌های بسته‌بندی عرضه‌شده از سوی کشتارگاهای صنعتی در استان و شهرستان ملایر مشاهده نشده گفت: محصولات صنعتی که دارای لیبل بهداشتی بوده، سالم هستند و مشکلی برای مصرف آنها وجود ندارد لذا مردم به شایعات توجه نکنند.

مدیرکل دامپزشکی استان از مردم خواست همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند چراکه هدف رفع بیماری است و هر نوع همکاری نکردن باعث ایجاد مشکلات و به خطر انداختن سلامت مردم است.

وی بابیان اینکه با فروشندگان غیرمجاز پرندگان و طیور نیز به برخورد می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند هر نوع فروش غیرمجاز طیور و پرندگان را نیز به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار