همزمان با شب میلاد امام نهم شیعیان حضرت جوادالائمه (ع)، حرم مطهر امام رضا (ع) توسط عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گلباران شد و به همین مناسبت نقاره های حرم مطهر رضوی نیز به صدا درآمده و غریو شادی سر دادند.
کد خبر: ۴۰۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸ 07 April 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از ایرنا ، به همین مناسبت، قبل از نماز مغرب و عشاء؛ اجتماع جوادیون با حضور اقشار مختلف مردم در میدان شهدای مشهد تشکیل شد که جماعت پس از اقامه نماز همراه با شاخه های گل و سربندهای مزین به نام حضرت جواد (ع) رهسپار حرم مطهر امام رضا (ع) شدند.
در مسیر راه ایستگاه های صلواتی به همت کانون فرهنگی - مذهبی جوادالائمه برپا شده و از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با شربت و شیرینی پذیرایی می کرد.
اجتماع کنندگان پس از ورود به حرم مطهر، پنجره فولاد مرقد ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) را گلباران کرده ند، و سپس به منظور شرکت در مراسم جشن میلاد فرزند گرامی امام رضا (ع) و استماع مدیحه سرایی و شعرخوانی و در رواق امام خمینی (ره) حضور یافتند.
مسئول هیات و کانون فرهنگی - مذهبی جوادالائمه (ع) و متولی برگزاری جشن شب و روز میلاد امام جواد (ع)،گفت: امسال جشن خانوادگی میلاد جوادالائمه (ع) با رویکرد بین المللی برگزار می شود و علاوه بر حضور خانواده های شهدای تیپ فاطمیون مدافع حرم و تجلیل از آنها، مهمانانی از افغانستان و هندوستان در این جشن حضور دارند.
مهدی رجب پور افزود: همچنین با اعزام 60 دستگاه اتوبوس به مناطق حاشیه شهر، مردم محروم این مناطق برای حضور در جشن امشب به حرم مطهر رضوی منتقل شدند.
وی بیان کرد: در جشن شب میلاد جواد الائمه خطبه عقد 44 زوج جوان زیارت اولی از استان های کرمان و هرمزگان که مهمان کانون جواد الائمه هستند، در حرم مطهر رضوی خوانده و جشن ازدواج آنان برگزار شد.
وی اضافه کرد: زوج های جوان به مدت سه روز مهمان کانون جواد الائمه مشهد هستند و از آنان پذیرایی خواهد شد.
مسئول هیات و کانون جواد الائمه (ع)، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی را از دیگر برنامه های روز میلاد امام جواد (ع) در مشهد برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار