مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان استان اردبیل گفت: ۱۸۰ خانواده زندانیان این استان سال گذشته حمایت و کمک های مددکاری دریافت کردند.
کد خبر: ۴۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹ 28 May 2015

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا قائمیان ظهر پنج شنبه در جلسه ارزیابی اقدامات واحد مددکاری انجمن حمایت از زندانیان تصریح کرد: سال گذشته هزار و ۸۷۷ مورد به واحد مددکاری این انجمن مراجعه شده است.

وی با تاکید به ضرورت حمایت از خانواده های زندانیان به دلیل شرایط ویژه آنها افزود: انجمن حمایت از زندانیان از سال گذشته ۱۸۰ خانواده را تحت پوشش دارد که ۳۴ مورد به تازگی تحت پوشش قرار گرفته اند.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان استان نحوه رسیدگی به مشکلات خانواده ها را بررسی و بازدید از وضعیت زندگی آن ها دانست و یادآور شد: سال گذشته ۱۲ مورد بازدید از منازل خانواده های متقاضی مساعدت صورت گرفته است.

قائمیان از معرفی ۱۳ خانواده برای دریافت وام خبر داد و افزود: برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن دو نفر و برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی نیز هفت نفر به دستگاه های متولی معرفی شده اند.

وی مهارت آموزی خانواده های نیازمند زندانیان را از سیاست های اصلی انجمن عنوان کرد و گفت: به همین منظور ۳۸ نفر جهت حرفه آموزی به آموزشگاه های فنی و حرفه ای معرفی شده اند.

این مسئول به برگزاری پنج کارگاه مهارت های زندگی برای خانواده ها اشاره کرد و افزود: ۴۲۳ مورد مشاوره به خانواده ها ثبت شده است.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان استان با تاکید به اینکه برخی از خانواده ها فقر شدید مالی دارند تصریح کرد: به منظور حمایت این گروه ۲۵۰ خانواده به کمیته امداد استان معرفی شده اند تا پس از بررسی شرایط معیشتی تحت حمایت قرار گیرند.

به گفته قائمیان از این تعداد ۲۴۸ مورد تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند و از حمایت های مادی و معنوی این نهاد اجرایی استفاده می کنند.

وی همچنین از معرفی ۱۱ خانواده به بهزیستی خبر داد و تاکید کرد: تلاش ما بر این است خانواده ها با حفظ عزت کمک های لازم را دریافت کرده و گرفتاری هایشان رفع شود.

این مسئول به توزیع اقلام غذایی، پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل مددجویان اشاره کرد و گفت: به صورت موردی نیازمندی های طرح شده از سوی خانواده ها بررسی شده و تا حد توان تامین می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار