رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در استان ضمن افتتاح ۱۷۲ طرح بهداشتی و ۴۹ طرح بخش سلامت، عملیات اجرایی ۶۳ طرح بهداشتی درمانی با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۰۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 10 April 2017
علیرضا رئیسی بعدازظهر امروز در نشست برنامه‌ریزی گرامیداشت هفته سلامت در استان بوشهر به اجرای طرح ملی بسیج سلامت نوروزی در این استان پرداخت و اظهار داشت: ارتقای وضعیت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان در مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس ازجمله هدف‌های اجرای طرح ملی بسیج نوروزی است.

وی بیان کرد: حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، پیشگیری از بیماری‌های قابل‌انتقال به‌وسیله آب و غذا از دیگر اهداف اجرای طرح ملی بسیج نوروزی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان ایتنکه  از 25 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین امسال 19 هزار و 950 بازدید از مراکز هدف انجام شد خاطر نشان کرد: از این شمار 688 مورد به دادگاه معرفی و 27 واحد متخلف تعطیل، سه‌هزار و 18 کارت معاینه پزشکی صادر و 700 نمونه‌برداری غذایی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در طرح بسیج سلامت نوروزی در استان بوشهر 144 نمونه‌برداری از آب و 16 هزار و 521 مورد کلر سنجی انجام شده افزود: در این طرح 13 هزار و 149 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در استان بوشهر کشف و معدوم شد.

رئیسی با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه گفت: در این هفته عملیات اجرایی 63 طرح بهداشتی درمانی با 300 میلیارد ریال اعتبار در استان بوشهر آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از این طرح‌ها در حوزه زیرساختی و مربوط به تفاهم‌نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استاندار بوشهر است افزود: آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 160 تختخوابی بوشهر و بیمارستان 240 تختخوابی برازجان ازجمله مهم‌ترین طرح‌های یاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از افتتاح طرح‌های بهداشتی و درمانی در هفته سلامت در استان بوشهر خبرداد و گفت:در هفته سلامت امسال 172 طرح بهداشتی و 49 طرح در بخش سلامت در استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که بهره‌برداری از بیمارستان 56 تختخوابی شهرستان دیر پس از سال‌ها ازجمله این طرح‌ها است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار