سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی جوان ریاست جمهوری، دستگاه های اجرایی موظف به ارائه خدمات به صورت رایگان و یا نیم بها به جوانان در هفته جوان هستند که ادارات و دستگاه های اجرایی استان باید این مصوبه را اجرا و عملیاتی کنند.
کد خبر: ۴۰۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 28 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی رضایی پنجشنبه در نشست خبری هفته جوان در جمع خبرنگاران بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی جوان ریاست جمهوری، همه دستگاه ها ونهادهای مربوط علاوه بر ارائه خدمات رایگان، باید از جوانان برتر حوزه های فعالیت خود تجلیل کنند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان از سن 14 تا 29 سال را جوان می نامد افزود:استانداری ها موظف به اجرای این مصوبه و انجام امور محوله دستگاه های اجرایی در قبال جوانان هستند.

رضایی اظهارداشت: اداره کل بهزیستی و ورزش و جوانان استان فارس در هفته جوان که از هفتم تا 13 خردادماه جاری نام گذاری شده است، تمام خدمات خود را به صورت نیم بها به جوانان استان فارس ارائه می کند.

وی اضافه کرد: استخر بین المللی انقلاب و حجاب در شهر شیراز نیز در روز چهارشنبه 13 خردادماه به صورت رایگان آماده ارائه خدمات به جوانان در این شهر است.

*** هفته جوان و برنامه های اجرایی در استان فارس

او ادامه داد: در هفته جوان امسال 22 عنوان برنامه در تمام شهرستان های استان فارس برگزار می شود که کیفیت برنامه های امسال هفته جوان در استان به لحاظ کمی و کیفی مطلوب و متفاوت با سال های گذشته است.

رضایی با بیان اینکه ایام هفته جوان با عنوان های مختلف نامگذاری شده است عنوان داشت: نشست تخصصی سازمان های مردم نهاد با مسئولان استان، برپایی نمایشگاه توانمند سازی سازمان های مردم نهاد در شیراز، برگزاری جشن بزرگ روز جوان، برگزاری پیاده روی بزرگ همگانی، برگزاری کارگاه اعتماد به نفس ویژه جوان و خانواده ها در تالار احسان شیراز،نشست های تخصصی جوان در دانشگاه شیراز و جشنواره بزرگ جوانان ایل قشقایی در منطقه سیاخ دارنگون از برنامه های این هفته در فارس است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس افزود: همچنین در این هفته کتابخانه تخصصی ورزش و جوانان با 18 هزار جلد کتاب تخصصی در زمینه ورزشی و جوانان در ساختمان شماره سه اداره کل ورزش و جوانان در شهر شیراز افتتاح می شود.

وی گفت: برای راه اندازی این کتابخانه تفاهم نامه ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نهاد کتابخانه های عمومی کشور منعقد شده تابتوانیم از ظرفیت بیشتر کتاب در موضوع جوانان و ورزش در این مرکز استفاده کنیم.

او با بیان اینکه استفاده از این کتابخانه از ساعت هشت صبح تا 20 برای همگان رایگان است بیان کرد: به دلیل برخورداری گسترده از قشر جوان و نوجوان محدوده بلوار رحمت تلاش می کنیم کتاب های علمی، کمک درسی، آموزشی و درسی از انتشارات معتبر برای استفاده دانش آموزان در این کتابخانه قرار دهیم.



*** برگزاری هشت جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در فارس



رضایی اظهارداشت: متاسفانه استان فارس در بخش اعتیاد، اعتیاد بانوان، تغییر الگوی مصرف مواد مخدر صنعتی، خشونت، طلاق جز استان ها برتر و سرآمد در کشور است و وضعیت خوبی ندارد و این درحالی است که علاوه بر پدیده خطرناک طلاق های عاطفی، از هر سه ازدواج در فارس یک طلاق ثبت می شود.

وی اضافه کرد: امسال در بخش جوانان هشت ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور مسئولان ارشد استان در موضوع های آسیب های اجتماعی از جمله اوقات فراغت، اعتیاد، خشونت و طلاق در فارس برگزار می شود.



*** بیشترین سازمان های مردم نهاد فارس در بخش فرهنگی و مذهبی



رضایی گفت: رشد ثبت و فعالیت سازمان های مردم نهاد در سال 93 نسبت به سال 92 در استان فارس هشت درصد افزایش داشته است.

او عنوان داشت: هم اینک بیش از 300 سازمان مردم نهاد در استان فارس وجود دارد که تعداد 50 سازمان به صورت فعال خدمات خود را به مردم و مخاطبان ارائه می کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد: بیشترین سازمان های مردم نهاد در استان فارس در بخش های فرهنگی و مذهبی و سلامت و گردشگری ثبت شده اند که بناست فعالیت این سازمان ها در مناطق حساس و آسیب پذیر شهر شیراز انجام شود.

وی افزود: به دنبال رشد قارچ گونه سازمان های مردم نهاد نیستیم اما افزایش و توانمندسازی این سازمان ها در دستور کار است که این فعالیت ها با هدف توانمند کردن سازمان های مردم نهاد و ایفای نقش موثر آنها در مشارکت اجتماعی دنبال می شود.

رضایی بیان کرد: به دلیل ظرفیت بالای استان فارس در بخش سازمان های مردم نهاد، شهریورماه امسال استان فارس میزبان کارگاه های سه روزه توانمند سازی سازمان های مردم نهاد کشور خواهد بود.



*** جدایی ورزش و جوانان



وی اظهارداشت: بر اساس نظر کارشناسان دو موضوع جوان و ورزش با هم متفاوت است و نمی توانند در کنار هم قرار گیرند متاسفانه در کنار هم قرارگرفتن دو حوزه ورزش و جوانان باعث مغفول ماندن بخش جوانان شده است.

او اضافه کرد: متاسفانه تا امروز نیز بسیاری از افراد و سازمان ها هدف از ادغام دو سازمان ورزش و تربیت بدنی و امور جوانان را نمی دانند به طوری که حتی بسیاری نیز منظور از قرار گرفتن واژه جوانان در وزرات ورزش و جوانان را نمی دانند.

رضایی ادامه داد: ادغام دو سازمان و تشکیل وازتخانه ورزش و جوانان کار اشتباهی بود که دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان باید متسقل شود و این درحالی است که بسیاری از کارشناسان و استادان هر دو حوزه تاکید بر جداسازی این دو سازمان در یک وزارتخانه دارند.

وی با بیان اینکه دولت مصمم به جداسازی وزارتخانه ورزش و جوانان است عنوان داشت: هم اینک لایحه جداسازی این وزارتخانه تنظیم و به دولت تقدیم شده است که در دست بررسی است وبر اساس پیش بینی ها جداسازی این وزارتخانه محقق خواهد شد.

رضایی افزود: در بخش جوانان وظیفه ما سیاست گذاری، تصمیم سازی و ابلاغ آنها به دستگاه هاست اما این موضوع ضمانت اجرایی و نظارتی ویژه ای ندارد اما اگر موضوع جوانان با دستور مستقیم رئیس جمهوری ابلاغ شود نوع نگاه ها متفاوت و در بخش اجرایی شاهد عملکرد مثبت تری خواهیم بود.

او گفت: هم اکنون وزارت ورزش و جوانان وظیفه هماهنگی با دستگاه های اجرایی برای خدمات رسانی مناسب به جوان را بر عهده دارد و مسئول اجرای برنامه ویژه جوانان نیست بلکه متولی برنامه ریزی، سیاست گذاری، تصمیم سازی و ابلاغ امور حوزه جوانان به سایر دستگاه هاست.

وی بیان کرد :وزارت ورزش و جوانان در حوزه جوانان دو رویکرد اصلی مشارکت اجتماعی جوانان و برنامه ریزی و تصمیم سازی جوانان در قالب ستاد ساماندهی امور جوانان را با جدیت دنبال می کند.

رضایی اظهارداشت: به دلیل مسایل مختلف در کشور، بخش ورزش بیشتر از بخش جوانان مورد توجه بوده است که تلاش می کنیم در سالجاری برنامه ها و سیاست های متناسبی در این بخش برای جوانان در استان تدوین و اجرای شود.



*** تشکیل شورای مشورتی در بخش ورزش و جوانان



سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس اضافه کرد: بزودی شورایی با عنوان شورای مشورتی ورزش متشکل از قهرمانان، مدیران و فعالان پیشکسوت بخش ورزش استان فارس در استان فارس راه اندازی می شود تا بتوانیم مشکلات و آسیب های بخش ورزش فارس را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: مانند چنین شورایی نیز متشکل از صاحب نظران و متخصصان، کارشناسان رسانه و جوانان نخبه استان نیز در بخش جوانان راه اندازی می شود با با نگاه عمیق تر و کارشناسانه تر مسایل این بخش را رصد و دنبال کنیم.

رضایی عنوان داشت: طرح بیمه تکمیلی دبیر و روسای هیات های ورزشی استان را در دستور کار داریم که این مهم در خردادماه امسال اجرایی می شود.

وی با توجه به صعود تیم های فوتبال بهمن، کارا و فجر شهید سپاسی به لیگ دسته یک فوتبال کشور، از جامعه ورزش، مردم، مسئولان و فعالان اقتصادی استان فارس خواست از تیم های استان در دسته یک حمایت کنند تا سال آینده نماینده ای از فوتبال استان در لیگ برتر کشور داشته باشیم.

رضایی افزود: دولت، مسئولان و فعالان اقتصادی باید حمایت های مادی و معنوی خود را از تیم های استان داشته باشند تا این تیم ها در استان بمانند در غیر این صورت احتمال فروش و انتقال این تیم ها به خارج از استان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار