چیت چیان در اهواز، نمایندگان خوزستان در خوش و آب و هواترین شهر ایران!
وزیر نیرو در حالی از ضرورت انتقال آب بین حوزه ای برای مصارف آشامیدنی سخن می گوید که بسیاری از شهرهای خوزستان هنوز از آب آشامیدنی مناسب بی بهره اند. آب در مسجدسلیمان، جیره بندی می شود، مردم آبادان و خرمشهر و اهواز هم چنان چشم انتظار آب شرب مناسبند و...
کد خبر: ۴۰۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰ 28 May 2015
وزیر نیرو دیروز و امروز میهمان خوزستانی هاست. حمید چیت چیان در پاسخ به مهمترین دغدغه ی خوزستانی ها در خصوص طرح های انتقال آب گفته است: «من یقین می دانم که با غیرت و انسانیتی که در مردم ایران هست، نمی پذیرند که سایرین در مضیقه باشند و اکنون مردم کرمان و یزد در خطر بی آبی هستند و با این انتقال که مقدار کمی است، آب باید کاری کنیم که حیات انسانی به خطر نیفتد.»

به گزارش تابناک خوزستان، وزیر نیرو در خصوص طرح 800هزار هکتاری کشاورزی خوزستان هم گفت: «دلیل کاهش طرح توسعه کشاورزی خوزستان موسوم به طرح رهبری از 850 هزار هکتار به 550 هزار هکتار، نبود آب به اندازه کافی بوده است.»

وزیر نیرو همانند سایر همتایان پیش از خود، انتقال آب را صرفا برای مصارف شرب عنوان می کند در حالی که همگان می دانند حجم آبی که از سرشاخه های کارون به سمت اصفهان جاری است عمدتا صرف کشاورزی و صنایع می شود و اگر دغدغه آب آشامیدنی وجود دارد می تواند بخش مهمی از مشکل را با اصلاح الگوی مصارف کشاورزی و صنعتی در آن استان حل کرد.

از  طرفی وزیر نیرو در حالی از ضرورت انتقال آب بین حوزه ای برای مصارف آشامیدنی سخن می گوید که بسیاری از شهرهای خوزستان هنوز از آب آشامیدنی مناسب بی بهره اند. آب در مسجدسلیمان، جیره بندی می شود، مردم آبادان و خرمشهر و اهواز هم چنان چشم انتظار آب شرب مناسبند و بگفته خود آقای وزیر برخی دیگر از شهرها همچون رامهرمز هم از داشتن آب مناسب آشامیدنی بی بهره اند.

مسولان دولت در ادوار مختلف، حاضرند و تلاش می کنند تا آب را هزاران کیلومتر منتقل کنند تا مشکل آب شرب بخشی از هموطنان را حل کنند اما شهرهای خوزستان هنوز که هنوز است با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

آقای وزیر نیرو
اگر دغدغه بهره مندی هموطنان از آب آشامیدنی سالم و با کیفیت، دغدغه جدی شماست که دغدغه ای بجا و شایسته است پس ابتدا فکری به حال شهرهای بی بهره از اب آشامیدنی در پایین دست رودخانه بکنید. یعنی دقیقا در شهرهایی که شما نیازی نیست هزاران میلیارد تومان برای انتقال آب به آنها صرف کنید!

از طرفی دیگر در حالی جلوی کشت تابستانه در خوزستان گرفته می شود و فعالیت کشاورزان روز به روز محدودتر می شود و طرح احیای اراضی کشاورزی خوزستان بیش از پیش آب می رود که رونق کشاورزی در استان هایی که شما نگران آب آشامیدنی شان هستید همچنان جریان دارد!
کاش نمایندگانی داشتیم که بجای سفر به خوش و آب و هواترین استان های کشور و اجرای نمایش بازدید از طرح های انتقال آب در اهواز می ماندند و صدای شهروندان خوزستانی می شدند، شاید شما می شنیدید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار