استاندار اصفهان مطرح کرد
تابناک: استاندار اصفهان گفت: رئیس جمهور در سفر خود به اصفهان دستور داد که محور سوم توسعه استان اصفهان را ارتقای هنر در نظر بگیریم.
کد خبر: ۴۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 29 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رسول زرگرپور در آیین افتتاحیه پردیس سینمایی بهار گزبرخوار اظهار کرد: اصفهان با 85 درصد شهرنشین از بیشترین تعداد شهر در کشور برخوردار است.

وی افزود: مردم اصفهان در طول قرن‌ها به مردمی فرهنگ‌دوست و هنرمندپرور مشهور بودند پس وقتی درباره اصفهان صحبت می‌کنیم باید بگوییم شهری است که خاستگاه علم، دانش و هنر است.

استاندار اصفهان بیان کرد: اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران و اسلام مطرح است.

وی در ادامه با اشاره به سفر یک هیئت 60 نفره از اندیشمندان و شرق‌شناسان فرانسوی به اصفهان افزود: به سرپرست این گروه گفتم امیدوارم تبلیغات سویی که رسانه‌های غربی درباره ایران می‌گویند روی شما اثری نداشته باشد که او پاسخ داد ما اگر تبلیغات غربی را می‌خواندیم اکنون در اصفهان نبودیم و ایران را از لابه‌لای تمدن‌ها می‌شناسیم.

زرگرپور در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور محترم در سفر خود به اصفهان از من پرسیدند که برای آینده اصفهان چه فکری کردید و در پاسخ گفتم که ما به دنبال علم، فناوری و توسعه گردشگری هستیم و ایشان دستور دادند که محور سوم توسعه را ارتقای هنر در نظر بگیریم.

وی افزود: اساساً هرگونه توسعه در منطقه تنها در بستر فرهنگی اتفاق می‌افتد به طوری که اگر غیر از این باشد، هیچ توسعه‌ای معنا و مفهوم ندارد.

استاندار اصفهان بیان کرد: در حال حاضر بیش از 20 دستگاه فرهنگی در استان وجود دارد که برای ارتقای فرهنگ در استان باید آنها را به دور هم جمع کنیم تا از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: صنعت و کشاورزی، محور توسعه اصفهان نیست بلکه علم، تکنولوژی و گردشگری و میراث فرهنگی زیربنای توسعه استان به حساب می‌آیند.

وی ادامه داد: افتتاح پردیس سینمایی بهار برای ما اهمیت زیادی دارد چرا که مردم متدین استان به دنبال فرهنگ متعالی هستند نه فرهنگ مبتذل.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :