امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مرزنشینان استان اردبیل نگهبانان شایسته ای برای نظام جمهوری اسلامی هستند.
کد خبر: ۴۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷ 29 May 2015

به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در آیین معارفه امام جمعه جدید شهر مرزی پارس آباد مغان افزود: اهالی مناطق مرزی استان که همه روزه مورد هجمه برنامه های مختلف فرهنگی دشمنان قرار دارند وظایف و رسالت خود را در دفاع فرهنگی از


کشور در پیشانی نظام جمهوری اسلامی به خوبی ایفا کرده اند.

وی با تجلیل از شخصیت وارسته و زهد و تقوای حجت الاسلام علوی امام جمعی قبلی پارس آباد ایشان را عامل وحدت وپیشرفت منطقه در 20 سال گذشته دانست.

او افزود: حجت الاسلام علوی به دلیل کهولت سن چند ماهی است از امامت جمعه پارس آباد کناره گیری کرده است.

وی گفت: حضور پرتعداد و باشکوه اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان پارس آباد در نمازهای جمعه زبانزد خاص و عام بوده و این مساله علاوه بر تدین و دینداری مردم منطقه به واسطه زحمات و تلاش های امام جمعه سابق نیز بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان از امام جمعه جدید پارس آباد نیز به عنوان فردی باتجربه ، عالم و خوش فکر یاد کرد و افزود: حضور ایشان در منطقه سبب شکوفایی فرهنگ و عمران و آبادانی منطقه و عامل وحدت و یکپارچگی مردم ولایی این شهرستان خواهد بود.

استاندار اردبیل نیز در این آیین از تخصیص سه هزار میلیارد ریال برای پروژه های آبی استان خبر داد و گفت: بیشترین درصد این اعتبار برای شهرستان های پارس آباد و بیله سوار در نظر گرفته شده است.

مجید خدابخش افزود: دولت نگاه ویژه ای به شهرستان پارس آباد دارد که تخصیص اعتبار کلان برای طرح های آب و خاک و اجرای طرح های عظیم در منطقه گواه این مدعاست.

نماینده پارس آباد و بیله سوار در مجلس نیز گفت: شهرستان های پارس آباد و بیله سوار ظرفیت ها و قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد.

حجت الاسلام حبیب برومند با اشاره به حضور آگاهانه و مثال زدنی اقشار مختلف مردم پارس آباد در آیین های ملی و مذهبی افزود: مردم ولایت مدار پارس آباد با وجود قرار گرفتن در منطقه مرزی و خط مقدم هجمه های فرهنگی بیگانگان به صورت گسترده در نمازهای جمعه و جماعت حضور دارند.

در این مراسم حجت الاسلام سید سعید رشادی به عنوان امام جمعه جدید پارس آباد

معرفی شد.

حجت الاسلام رشادی امام جمعه جدید پارس آباد پیش از این به مدت پنج سال امامت جمعه شهرستان هشترود استان آذربایجان شرقی را عهده دار بود.

حجت الاسلام ولی علوی امام جمعه سابق پارس آباد از سال 1373 و پس از درگذشت حجت الاسلام کریمی امام جمعه فقید پارس آباد این مسوولیت را بر عهده داشت.

وی به علت کهولت سن و وضعیت نامناسب جسمانی از امامت جمعه پارس آباد کناره گیری کرده و به زادگاهش شهرستان مشگین شهر نقل مکان کرده است.

شهرستان مرزی پارس آباد در شمال استان اردبیل و مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار