رئیس اداره دامپزشکی سمنان:
رئیس اداره دامپزشکی سمنان از معدوم سازی ۳۰ بسته تخم بلدرچین و ۲۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳ 20 April 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، وحید قدس درباره معدوم سازی تخم بلدرچین های غیربهداشتی در سمنان، توضیح داد: طی بازدید کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی،۳۰ بسته تخم بلدرچین و ۲۰ کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به دلیل فقدان ضوابط بهداشتی دامپزشکی از جمله کثیف بودن و عدم درج صحیح نشانه گذاری روی پوسته تخم مرغ، توقیف و نسبت به معدوم سازی آنها اقدام شد.

تخم بلدرچین

وی افزود: شهروندان باعنایت به شروع فصل گرما و فساد پذیری بالای فرآورده های خام دامی می بایست دقت بیشتری در تهیه و خرید این فرآورده ها داشته باشند به خصوص از خرید تخم مرغ هایی که در خارج یخچال نگهداری می شوند و یا فاقد تاریخ تولید و انقضا و نام شرکت تولید کننده بر روی پوسته تخم مرغ هستند خودداری کرده و حتی الامکان تخم مرغ و سایر فرآورده های خام دامی را به صورت بسته بندی و با آرم سازمان دامپزشکی کشور و کد بهداشتی خریداری کنند.

کشف و معدوم سازی ۸۰ قطعه طیور بومی در سرخه

رئیس اداره دامپزشکیسرخه نیز با اشاره به اینکه ۸۰ قطعه طیور بومی در گشت کنترل و قرنطینه شهرستانکشف و معدوم شد،بیان داشت: طی برقراری گشت کنترل و قرنطینه اداره دامپزشکی در پلیس راه این شهرستان یک دستگاه خودروی حامل طیور بومی فاقد مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای با همکاری نیروی انتظامی متوقف و بعد از طی مراحل قانونی تمامی ۸۰ قطعه طیور آن معدوم شد.

مجتبی لشکری افزود: طبق مقررات نقل و انتقال هرگونه دام و طیور بدون اخذ مجوز دامپزشکی غیر قانونی و این امر به دلیل اهمیت پیشگیری از انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام است.

دامپزشکی استان سمنان از عموم شهروندان درخواست می کند تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه دامپزشکی، مراتب را فوراً به اداره دامپزشکی شهرستان و یا سامانه ۱۵۱۲ اداره کل گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار