معاون آموزش و پرورش اصفهان :
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با توجه به مهاجرپذیری اصفهان و اینکه برخی ساکنان روستاهای این استان عشایر هستند هنوز نرخ بی‌سوادی در تعدادی از روستاها به صفر نرسیده است.
کد خبر: ۴۱۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 22 April 2017
بهمن امید قائمین اظهار داشت: هم اکنون 97 درصد مردم استان اصفهان باسواد هستند و اصفهان در بین 5 استان باسواد کشور قرار دارد. در مناطق جرقویه، خوانسار، خور و بیابانک، اردستان، زواره و ناحیه یک اصفهان بی‌سوادی به صفر رسیده است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به رشد باسوادی در چندسال گذشته در استان خاطرنشان کرد: از سرشماری سال 90 در مقایسه با آخرین سرشماری در سال 95 حدود 4.2 درصد افزایش سطح سوادآموزی در استان مشاهده می‌شود و اکنون با توجه به این آمار 97 درصد استان باسواد هستند.

وی همچنین با بیان اینکه همکاری سوادآموزان در بخش بانوان بیشتر از آقایان بوده و این به دلیل وجود مشغله کاری آقایان است، گفت: تبدیل باسواد شدن مردم به امری الزامی و اجباری نادرست است چون هم‌اکنون به دلیل اختیاری بودن حضور در کلاس‌های سوادآموزی، افراد به طور مشتاقانه و با علاقه در کلاس‌ها حضور پیدا می‌کنند.

قائمی افزود: یکی از امتیازات تشویقی برای جذب افراد به حضور در دوره‌های  سوادآموزی و قبولی در امتحانات، دریافت هدیه نقدی به مبلغ یک میلیون و 400 هزار ریال است.

وی با اشاره به اینکه برای حمایت کامل از فعالیت‌های سوادآموزی، در همه شهرستان‌های استان تفاهم‌نامه‌ای با فرمانداری‌ها امضا شده است، گفت: شورای سوادآموزی استان اصفهان با تعامل با نهادهای مختلف سعی در بهبود عملکرد در ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان را دارد و در این زمینه همکاری بسیار خوبی با استانداری، کمیته امداد، زندان مرکزی و بهزیستی برای شناسایی افراد بی‌سواد داشته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: دوره‌های سوادآموزی در 3 بخش از جمله سوادآموزی کلاس اول تا سوم ابتدایی، دوره ارتقا برای کلاس‌های چهارم تا ششم ابتدایی و دوره تحکیم به صورت حضوری و غیر حضوری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :