مدیرکل ارشاد استان اصفهان:
تابناک: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به تشکیل ۳ کمیته در شورای عالی سیاست‌گذاری فرهنگ و هنر گفت: کمیته بین‌المللی ، نخبگان و فرهنگ و هنر در اصفهان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۴۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 30 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی ظهر امروز پیرامون حوزه فعالیت‌های اداره‌کل ارشاد استان اصفهان اظهار داشت: در درجه نخست تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری فرهنگ و هنر استان اصفهان در دستور کار قرار داشته و با توجه به داشتن 18 شاخه در حوزه‌های مختلف از هرکدام یک یا دو نماینده به عنوان سیاست گذار در عرصه فرهنگ و هنر به کار گرفته می‌شوند.

وی با اشاره به تشکیل 3 کمیته در شورای عالی سیاست گذاری فرهنگ و هنر استان افزود: کمیته بین‌المللی در 2 عرصه شهرهای خواهر خوانده و کشورهای اسلامی در دستور کار قرار دارد، برخی افراد به اشتباه فکر می‌کنند که خواهر خوانده تنها مربوط به شهرداری و شهردار با شهردار بوده در صورتی که خواهر خوانده مربوط مردم با مردم است و متاسفانه از این ظرفیت به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: ظرفیت دوم کمیته بین‌المللی، کشورهای اسلامی بوده، تا زمانی که در خودمان تنیده باشیم بدون شک رشد نمی‌کنیم بنابراین باید عرصه فعالیت بین‌المللی خود را افزایش داده تا سبب رشد و توسعه فرهنگ کشور شویم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی می‌توانیم پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی باشیم که بتوانیم در بیرون از مرزهای کشور در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی با اشاره به تشکیل کمیته نخبگان بیان کرد: امام علی(ع) می‌فرماید با جوانان مشورت کنید زیرا آنها ذهنشان مستعدتر و حدس‌ها و گزینه‌هایشان بیشتر است سپس پیشنهادات و نظرات این جوانان را با میانسالان مطرح کرده که با تجربه‌تر هستند.

وی پیرامون کمیته فرهنگ و هنر افزود: کار فاخر باید توسط خود تامین شود، در همین راستا برای کلیه آثار هنری استان یک برند همچون برند نصف جهان مدنظر داریم تا در حوزه‌های مختلف بتوانیم ثبت جهانی داشته باشیم، می‌توانیم در ماه اردیبهشت که آب و هوای اصفهان بسیار عالی بوده زمانی را تعریف کرده تا ظرفیت بسیار خوب و بین‌المللی اصفهان را به دنیا معرفی کنیم تا آثار فاخر از غیر فاخر مشخص شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: تجلیل از چهره‌های شاخص عرصه فرهنگ و هنر و رونمایی از آثار آنها در دستور کار اداره‌کل ارشاد استان قرار داشته و قرار شده که ماهیانه یک اثر رونمایی و از یک چهره فرهنگی و هنری تجلیل شود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مظاهری از یک جایگاه ویژه در بین مردم اصفهان برخوردار بوده، خاطرنشان کرد: در همین راستا با توجه به حضور 20 ساله این شخص بزرگوار در اصفهان به صورت مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه دفتر تبلیغات اسلامی قم، کنگره‌ای را در اردیبهشت سال آینده به پاس خدمات و آثار گرانبهای ایشان برگزار می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی پیرامون ظرفیت قرآنی بیان کرد: ظرفیت قرآنی اصفهان نسبت به بقیه استان‌های کشور در سطح بسیار بالایی قرار داشته و استان اصفهان در انس با قرآن در حوزه‌های مختلف در کشور سرآمد است، در موضوع مسابقات قرآنی 3 کمیته شامل کمیته آموزش، پژوهش و ترویج فرهنگ قرآنی تشکیل شده است.

وی افزود: تبادل گروه‌های فرهنگی و هنری با کشورهای مختلف مدنظر اداره‌کل ارشاد استان قرار داشته و در این راستا بسیاری از کشورها علاقه‌مند ورود به این عرصه هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه به دنبال تعامل هر چه بیشتر دانشگاه‌ها با اداره ارشاد هستیم، تصریح کرد: دانشگاه‌ها از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی پیرامون بررسان کتاب خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد بررسان کتاب 30 نفر بوده که درصدد اضافه کردن 15 نفر دیگر به این تعداد هستیم، در حال حاضر استان اصفهان سالیانه بیش از هزار و 700 مجوز صادر کرده که رتبه چهارم را در کشور دارد، در این زمینه تخصص، تعهد، اعتدال و کارآیی در دستور کار اداره‌کل ارشاد استان قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر وضعیت نابسامان بیمه و کارت خبرنگاران افزود: بنده فعلا در این زمینه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی پاسخی نمی‌دهم ولی با جدیت این 2 موضوع را پیگیری می‌کنم و در جلسات آینده جواب قطعی آن را به اصحاب رسانه می‌دهم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار