امام جمعه اصفهان:
تابناک: امام جمعه اصفهان با بیان اینکه رهبری فرمودند به 10 میلیون حافظ قرآن نیاز داریم، گفت: کار اصلی ما آشنا کردن مردم با قرآن است و به عقیده شخصی من همه طلاب با اتمام پایه 6 حوزه باید حافظ کل قرآن کریم باشند.
کد خبر: ۴۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 30 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان، با حضور امام جمعه اصفهان مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات تفسیر قرآن و خوشنویسی طلاب حوزه علمیه اصفهان برگزار شد.

آیت‌الله سید یوسف‌طباطبایی‌نژاد در این مراسم به اهمیت حفظ قرآن اشاره و اظهار کرد: وظیفه اصلی طلاب تسلط بر قرآن در همه زمینه‌هاست.

وی افزود: در گذشته فعالیت‌های قرآنی تنها منحصر به طلاب و روحانیون بود اما به تدریج و با گذر زمان شاهد گسترش این علوم در جامعه شدیم.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه متصدیان اصلی امور قرآنی، طلاب هستند، تصریح کرد: کار اصلی ما آشنا کردن مردم با قرآن است و عقیده شخصی من این است که همه طلاب با اتمام پایه 6 حوزه باید حافظ کل قرآن کریم باشند.

وی با بیان اینکه در کشور یمن اکثر دانش‌آموزان تا کلاس 12 حافظ قرآن می‌شوند، گفت: اگر طلاب ادبیات می‌خوانند برای فهم و درک بهتر قرآن کریم است پس اگر حافظ قرآن می‌شویم باید آن را با ادبیات تطبیق دهیم چرا‌که طلبه موفق کسی است که هر دو را داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه اصفهان به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ قرآن اشاره کرد و ادامه داد: معظم‌له فرمودند ما به 10 میلیون حافظ قرآن نیاز داریم و به عقیده من همه طلاب باید بخشی از این تعداد باشند.

وی از فعالیت‌های هنری صورت گرفته در حوزه‌های علمیه ابراز خرسندی و بیان کرد: بهترین هنر برای یک طلبه خوشنویسی و آموزش آن به دیگران است اما برای این موضوع کم کار شده است و باید با قوت بیشتر پیگیری شود.

طباطبایی‌نژاد گفت: رموز خوشنویسی را به زبان ساده و دقیق به طلاب آموزش دهید و از آنان در کلاس تمرین بخواهید و در آموزش عجله نکنید تا طلاب به خوشنویسی عادت کنند.

گفتنی است، معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه و مسئولان واحد قرآن و واحد فرهنگی هر یک به صورت اجمالی گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه دادند و در پایان جوایزی به نفرات برتر مسابقات تفسیر و خوشنویسی اهدا شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار