دبیر برنامه جامع کنترل هوای اصفهان:
تابناک: دبیر برنامه جامع کنترل کیفی هوای استان اصفهان گفت: تمام واحدهای صنعتی بزرگ که تاکنون مجهز به تجهیزات پایش آنلاین نشده اند در سه ماه اول امسال برای راه اندازی این سیستم اقدام کنند.
کد خبر: ۴۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 30 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان، مهدی ترکاشوند افزود: این تصمیم در گروه کاری منابع ثابت آلاینده گرفته شده است.

وی تقویت کمیته انتقال رسته های آلاینده در سطح شهر اصفهان تا شعاع 50 کیلومتری، پایش سیستماتیک و برنامه ریزی شده از صنایع مستقر در شعاع 50 کیلومتری و اجرای برنامه های مدیریت سبز برای کاهش مصرف انرژی و استفاده از انرژی های نو و تجدیدپذیر را از دیگر تصمیمات این کارگروه برشمرد.

ترکاشوند افزود: در این کار گروه گزارشی درباره اقدام های کمیته ساماندهی رسته های آلاینده توسط شهرداری اصفهان و همچنین گزارشی درباره سیستم پایش و آنلاین واحدهای صنعتی بزرگ استان (فولاد مبارکه،ذوب آهن، پالایشگاه، پتروشیمی،نیروگاه شهید محمد منتظری،نیروگاه اصفهان،شرکت گاز) به جلسه ارائه شد.

مشاور فنی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به مصوبات گروه کاری منابع ثابت آلاینده اشاره کرد و افزود: در این جلسه مقرر شد که سازمان صنعت، معدن و تجارت در خصوص تغییرات در اساسنامه واحدهای صنفی با محوریت زیست محیطی اقدام کرده و گزارش تغییرات را به دبیرخانه اعلام کند.

وی اظهار کرد: همچنین سایر شهرداری های زیرپوشش برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان درباره راه اندازی کمیته ساماندهی مشاغل آلاینده باید اقدام کنند و گزارش کمیته را به دبیرخانه ارائه دهند.

وی افزود: همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست باید درباره مشکل انتقال دیتا(نرم افزار جامع) اقدام کرده و گزارش خود را به دبیرخانه برنامه جامع ارائه کند.

ترکاشوند افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در باره تکمیل پیش نویس الزامات زیست محیطی در بخش ساختمان اقدام کرده و گزارش آن را به دبیرخانه اعلام کند و در راستای بهتر اجرایی شدن برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان بازدید از صنایع در دستور کار دبیرخانه قرار گرفت.

برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان، هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی استان، مدیریت شهری و دانشگاه ها در زمینه رفع آلودگی هواست و بر محورهای حمل و نقل، مدیریت ترافیک و منابع ثابت آلاینده تمرکز دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار