تابناک تهران - محسن مهرعلیزاده، درباره ویژگی های مورد نظر شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در انتخاب شهردار گفت: "یک شهردار سالم می‌تواند شورا را هم سالم نگه دارد. پاک‌دستی و داشتن تخصص لازم در مدیریت شهری مهم ترین نکته‌ای است که در شورای عالی سیاست گذاری مطرح شد و شهردار آینده باید این دو ویژگی را داشته باشد."
کد خبر: ۴۱۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 02 May 2017
محسن مهرعلیزاده، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، درباره دیدار و رایزنی اعضای این شورا با سید محمد خاتمی برای بستن لیست نهایی این جناح در انتخابات شوراها گفت: شورای عالی سیاستگذاری در مراحل مختلف و تصمیماتی که می گیرد حتما با آقای دکتر خاتمی مشورت و از نظرات ایشان استفاده می کند،اما در کل ما فرآیند مشخصی داریم و بر اساس آن عمل می‌کنیم که قطعا مورد تایید ایشان است.
شهردار سالم، شورا را سالم نگه می دارد
متن کامل این گفت‌وگو به این شرح است:

شورای عالی سیاست گذاری چه ساز و کاری برای بستن لیست نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران اتخاذ کرده است؟

جالب است در یک برهه‌ای از زمان  ما با رد صلاحیت گسترده روبرو می‌شویم و در مقطعی دیگر با تایید صلاحیت‌های گسترده.  شاخصه‌های مختلفی برای اداره و مدیریت شهری در نظر گرفته شده ، قطعا افرادی که در لیست قرار می گیرند باید با مدیریت فضای شهر، محیط زیست، عمران، اقتصاد شهری آشنا و دارای تخصص باشند.

تصمیم سخت و دشواری است که از بین چند صد نفر لیستی با تعداد محدود بسته شود اما با شاخصه‌هایی که در نظر گرفته شده قطعا می‌توانیم لیست مفیدی را ارائه دهیم و امیدوارم در بدنه شهرداری اصلاح طلبان موفق ظاهر شوند. ما فرم هایی را در اختیار اصلاح طلبان علاقمند قرار داده‌ایم که در آن سوابق خود را بیان کنند تا اصلح ترین افراد انتخاب شوند.

متاسفانه لیست باید با 21 نفر بسته شود، اما تنها این لیست مد نظر ما نیست؛ 1600 پست مدیریتی و هزاران پست کارشناسی و عملیاتی وجود دارد،  افرادی که فرم پر کرده‌اند و علاقمندی خودشان را ابراز کرده‌اند می‌توانند در این پست‌ها ورود کنند و با توجه به خلاقیت و استعدادهای خودشان در آنها مشغول به کار شوند. قطعا ما از نیروهای جوان و علاقمند بیش از هر زمان دیگری در بدنه شهرداری و شورای شهر استفاده خواهیم کرد. وقت آن رسیده که بدنه شهرداری از متخصصین جوان اصلاح طلب بهره ببرد.

شهرداری که از سوی جریان اصلاحات معرفی خواهد شد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

قبل از هر چیز باید اشاره کنم که یک شهردار سالم می تواند شورا را هم سالم نگه دارد. پاک‌دستی و داشتن تخصص لازم در مدیریت شهری مهم ترین نکته‌ای است که در شورای عالی سیاست گذاری مطرح شد و شهردار آینده باید این دو ویژگی را  داشته باشد، ما قطعا شهردار را با اساس این دو اولویت انتخاب خواهیم کرد.

در وهله اول مسئله شورا مهم تر از انتخاب شهردار است تمام تلاشمان این است یک شورای متخصص ، پاکدست داشته باشیم. تمام دغدغه من این است که در فرآیند تبلیغ شورا یک نقشی داشته باشیم تا بتوانیم افرادی را انتخاب کنیم که بدانند مدیریت شهری چیست، اگر به این نقطه برسیم خود یک پیروزی است.

هیچ گاه برای انتخاب شهردار در شورای عالی سیاستگذاری صحبتی مطرح نشده این شورا در حال حاضر وظیفه خود می‌داند در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری با نیروهای اصلاح طلب در هماهنگی کامل باشد. 

آیا با سید محمد خاتمی به عنوان رهبر جریان اصلاحات برای تعیین شاخصه ها و بستن لیست دیدار و گفت‌وگویی صورت گرفته است؟

شورای عالی سیاستگذاری در مراحل مختلف و تصمیماتی که می گیرد حتما با آقای دکتر خاتمی مشورت و از نظرات ایشان استفاده می کند،اما در کل ما فرآیند مشخصی داریم و بر اساس آن عمل می‌کنیم که قطعا مورد تایید ایشان است.

برخی‌ها به ثبت نام آقازاده‌ها و حضور  آنها در لیست نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها اعتراض دارند، نظر شما در این باره چیست؟  

شاخصه‌هایی که در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان مطرح شده به هیچ عنوان امتیازی برای آقازاده بودن چه منفی و چه مثبت در نظر نگرفته شده است،  شخصا اعتقاد دارم به هیچ وجه از هیچ شهروندی نباید امتیازی را سلب کرد به این دلیل که آقازاده است و یا نیست به هر حال هر فرد زندگی خودش را دارد و اینکه منسوب به فرد بزرگی باشد و متکی به آن، نباید جایگاهی برایش در نظر گرفته شود این به دور از مردمسالاری و شایسته‌سالاری است و از طرفی هم به این دلیل که مدیر و کاردان است اما چون آقازاده است از گردونه خارج شود.

چه تدبیری در شورای سیاستگذاری اندیشیده‌اید که در انتخابات شورای شهر و روستا افرادی که در لیست قرار می گیرند بعد از انتخاب شدن خلاف قول خود عمل نکنند؟

به هر حال افراد تعهدنامه و یا میثاق‌نامه‌ای را امضا می‌کنند که باید به آن پایبند باشند وقتی چنین چیزی را امضا می‌کنند بدین معنی است که هیچ گاه از زیر مسئولیت خود شانه خالی نمی‌کنند.

فکر می کنید جریان احمدی‌نژاد برنامه‌ای برای حضور در انتخابات شوراها دارد؟

به نظر نمی‌آید که جریان احمدی نژاد بخواهد موقعیتی به دست بیاورد و در شوراها شرکت کند اصولگراها خط خود را از احمدی نژاد جدا کردند و به نظر می رسد تاریخ حضور نوع تفکر او هم در فضای سیاسی کشور پایان یافته است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار