کد خبر: ۴۱۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 02 May 2017
به گزارش تابناک یزد،ريیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان از خودکفایی 20 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اردکان در سال گذشته خبر داد .

دكتر «اميدعلي عضدزاده»  با بیان این که زن سرپرست خانوار به شخصی گفته می‌شود که سرپرست خود را از دست داده یا این که سرپرست وی از کار افتاده شده و او مجبور به تامین نیازهای اقتصادی خانواده است، افزود : زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته اول زنان جوانی هستند که با حمایت و حرفه‌آموزی پس از مدتی می‌توانند از استقلال مالی برخوردار شوند و نیازهای اقتصادی خانواده خود را تامین کنند و دسته دوم شامل زنانی است که به دلیل کهولت سن امکان توانمندسازی آن‌ها وجود ندارد .

وي عنوان کرد: بهزیستی با اعطای تسهیلات کم بهره و سرمایه کار به زنان سرپرست خانوار یا مهیا کردن شرایط جذب آن‌ها در سازمان‌هایی که به نیرو نیاز دارند، سعی در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار می‌کند .

عضدزاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه‌های توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار ایجاد و راه‌اندازی گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار است که بر اساس آن زنان سرپرست خانواری که از لحاظ توانمندی و سن با یکدیگر سنخیت دارند، با تشکیل گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار به فعالیت‌های اقتصادی زود بازده و مشترک پرداخته و به استقلال اقتصادی دست پیدا می‌کنند .

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار گروه همیار زنان سرپرست خانوار در سطح شهرستان اردکان وجود دارد که در فعالیت‌هایی مانند تهیه نان سنتی، بافت تابلو فرش، گلیم، جاجیم و خیاطی و پشتی دوزی و جوراب بافی فعال هستند .

ريیس بهزیستی شهرستان اردکان یاد‌آور شد: در سال گذشته بیش از 20 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش، با این گونه اقدامات توانمند شده و از چرخه حمایت بهزیستی خارج شده‌اند .

عضدزاده در پايان تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی اردکان را در حال حاضر 240 نفر عنوان كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار