مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت:کمبود ۱۳ دکل مخابراتی برای پوشش خراسان رضوی مشکل عمده در زلزله اخیر بود.
کد خبر: ۴۱۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ 02 May 2017
تابناک اصفهان-  مصطفی محمدیون ظهر سه شنبه، در روز پایانی نشست مدیران ستادی و مدیران عامل جمعیت هلال احمر در اصفهان اظهار داشت: معاونت آموزش جمعیت هلال احمر با مراجعه به عوامل اجرایی در سوانح زلزله و سیل در استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی؛ نقاط قوت، ضعف و راهکارهای حل مشکل را به جمعیت های هلال احمر سراسر کشور اعلام کند.
وی بیان داشت: سرعت عمل و همکاری همه ارکان جمعیت هلال احمر را در انجام ماموریت ها شاخص توصیف کرد.

کمبود ۱۳ دکل مخابراتی برای پوشش خراسان رضوی مشکل عمده در زلزله اخیر بود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز در این نشست، در تحلیل عملیات امداد و نجات در زلزله سفید سنگ گفت: ارتباط تعاملی اداره کل روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر را با استان، عامل مهمی در اطلاع رسانی درست و پاسخ گویی به شایعات دانست.

مجتبی احمدی، از دیگر نقاط قوت هلال احمر استان خراسان رضوی در این زلزله را پشتیبانی سریع سازمان امداد و نجات و دیگر استان ها برای تامین اقلام مورد نیاز خواند و افزود:‌ حضور دو بالگرد از استان های کرمان و مازندران در منطقه زلزله زده در روز اول حادثه، توزیع سبد کالای خانوار و ست بهداشتی در ۱۷ ساعت اولیه سانحه و حضور تیم های حمایت روانی بانوان در منطقه حادثه دیده و صدور دستورات جامع رئیس جمعیت هلال احمر با ویدئو کنفرانس و تفویض اختیار دبیرکل به هلال احمر استان برای خرید اقلام ضروری زلزله زدگان، است.

وی به کمبود اقلام غذایی در انبارهای امدادی استان، عدم پوشش ارتباطات بی‌سیم در سطوح استان اشاره و اضافه کرد: کمبود ۱۳ دکل مخابراتی برای پوشش کل استان و نبود انبار امدادی در شعبه فریمان را از ضعف‌های امدادرسانی در زلزله خراسان رضوی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی همچنین در این نشست در تحلیل عملیات امداد و نجات در سیل اخیر این استان، گفت: برای عملیات در سیلاب های بزرگ، خودروهای بزرگ مثل کرافتر باید تهیه شود که امکان انتقال نیرو و امکان انتقال تجهیزات را به صورت همزمان داشته باشد.

سعید کنعانی تصریح کرد: تیم های واکنش سریع باید از نظر ساختاری و تجهیزات انفرادی در اولویت تقویت قرار گیرند.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی بر داشتن خودروهای متناسب با عملیات، در پاسخگویی و واکنش سریع به حوادث تاکید کرد و گفت: شعب هلال احمر شهرستان های آذرشهر و عجب شیر هیچگونه خودروی امدادی نداشتند و رسیدن نیروهای شعب معین نیز مستلزم زمان بود.

وی همچنین به انتظارات سایر دستگاهها از هلال احمر، نظیر تامین ماشین آلات سبک و سنگین، تامین خودرو و تغذیه پرسنل اشاره کرد که خارج از شرح وظایف هلال احمر هستند.

مدیرعامل هلال احمر آذربایجان شرقی پیشنهاد داد: پس از مرحله هشدار و پیش از وقوع حادثه، هلال احمر با آموزش های عمومی و همگانی، مردم و مسئولین را برای جدی گرفتن توصیه ها و هشدارها آماده کند.

امداد هوایی به روستاهای فاقد دسترسی زمینی

حسن محمودی؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی نیز با برشمردن نقاط قوت و ضعف عملیات امداد ونجات در سانحه سیل اخیر در استان، گفت: استاندار، شبانه به مدیران کل ادارات دستور داد که با جمعیت هلال احمر همکاری کنند و بر ایفای نقش ذاتی ادارات در صحنه عملیات تاکید کرد.

وی افزود: خروجی جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که به پیشنهاد هلال احمر تشکیل شد، سرعت دهی به رفع مشکلات آسیب دیدگان از جمله تخلیه آب منازل، تخلیه آب چاه های فاضلاب روستایی و وصل مجدد آب شرب بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی؛ مشارکت امداد هوایی در توزیع اقلام غذایی به دو روستای فاقد دسترسی زمینی، اعزام تیم های حمایت روانی به مناطق آسیب دیده، پشتیبانی مناسب سازمان امداد و نجات در تامین اقلام غذایی، مشارکت بانوان داوطلب و کارمند هلال احمراستان در بسته بندی بی وقفه اقلام و بازدید رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امداد و نجات از مناطق سیل زده را از قوت های امدادرسانی به این سانحه دانست.

محمودی در خصوص ضعف های عملیات امداد و نجات در سیل استان، به ناهماهنگی و عدم اشراف اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان ها به وظایف خود اشاره کرد.

وی اعلام کرد: همکاری کمرنگ سایر نهادها در میدان سانحه مخصوصا در روزهای نخست، همکاری ضعیف اعضای شورای مدیریت بحران با هلال احمر و کمبود شدید تجهیزات سیلاب از دیگر چالش ها و ضعف های امدادرسانی در سیل آذربایجان غربی اعلام شد.

مدیرعامل هلال احمر استان آذربایجان غربی همچنین پیشنهاد داد کارگاه های آموزش مدیریت بحران  برای شناخت اعضا از وظایف خود و سایرین برگزار و امکانات بهداشتی سیار برای تیم های امدادی در منطقه سانحه فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار