تاجفر:طرح ملی توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان در آذربایجان غربی اجرا می شود.
کد خبر: ۴۱۷۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲ 02 May 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛شهلا تاجفر  مدیرکل زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در کارگاه توان افزایی و تاب آوری اجتماعی بانوان استان، توان افزایی زنان را از رویکردهای اصلی دولت عنوان کرد و گفت: طرح توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان با هدف ارتقاي آگاهي ها و سطح سلامت رواني، جسماني و اجتماعي زنان و خانواده ها و افزايش تاب آوري اجتماعي خانواده ها در مقابل آسيبهاي اجتماعي ، تعارضات خانوادگي و زناشويي برگزار می شود .

وی افزود: این طرح در 2 فاز اجرایی خواهد شد که فا  اول با حضور نمایندگانی از سوی سازمان های مردم نهاد استان و با همکاری اداره کل امور زنان و خانواده استانداری و جهاد دانشگاهی اجرایی خواهد شد و فاز دوم با حضور تسهیلگران در محلات و شناسایی خانوارهای و با توجه به نیاز های هر منطقه آموزش های لازم را در کارگاه های تخصصی،  ارائه خواهند کرد. 

شهلا تاجفر افزود: طبق تفاهمنامه منعقده باید تعداد 20 تسهیلگر آموزش می دیدند و در فاز دوم تعداد 375 نفر از خانوارهای محلی تحت آموزش قرار می گرفتند که خوشبختانه توانستیم با تعامل بین دستگاهی آموزش تسهیلگران را به 40 نفر و تعداد افراد خانوار های محلی را به 1000 مورد افزایش دهیم.

 تاجفر ادامه داد : مخاطبان اصلی این طرح زنان سرپرست خانوار و زنان در معرض آسیب هستند که بیشتر در محلات حاشیه نشین شهرها زندگی می کنند .

وی گفت: ارتقا آگاهی های روانی و اجتماعی مردم ، وضعیت بهداشت روانی و سلامت جسمانی زنان و خانواده، توسعه مشارکت در امور شهری، افزایش فرهنگ شهرنشینی و کاهش آسیب های اجتماعی در راستای توانمند سازی زنان ، افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی، تعارضات خانوادگی و زناشویی از اهداف اجرای این طرح است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار