فارس گزارش می‌دهد
معامله‌گران بورس همچنان دچار سردرگمی و نبود استراتژی برای خرید و فروش‌های خود هستند؛ این اتفاق به دلیل رکود حکم‌فرما بر اقتصاد کشور رخ داده است که شرکت‌های فعال در بازار بورس را در تنگنای مالی قرار داده است.
کد خبر: ۴۱۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 03 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در حالی این روز کاری را پشت سر گذاشتند که سکه تمام بهار آزادی با افت 6 هزار و 500 تومانی همراه شد، شاخص بورس 115 واحد افزایش یافت و به عدد 79 هزار و 942 رسید و قیمت دلار نیز افت اندکی را تجربه کرد.

در این میان مهم‌ترین اخبار اقتصادی به تداوم رکود بازار مسکن، واردات 5.8 میلیارد دلار کالای قاچاق از چین در 9 ماهه 95، افزایش حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس و فعالیت بانک، ناهماهنگی و عدم تعادل بین عرضه و تقاضای نیروی کار اختصاص داشت.

*سردرگمی بورس

معامله‌گران این بازار همچنان دچار سردرگمی و نبود استراتژی برای خرید و فروش‌های خود هستند؛ این اتفاق به دلیل رکود حکم‌فرما بر اقتصاد کشور رخ داده است که شرکت‌های فعال در بازار بورس را در تنگنای مالی قرار داده و عملاً اتفاق خاصی در بنگاه‌های اقتصادی نمی‌افتد.

نوسان شاخص بورس اگرچه در جهت مثبت به ثبت رسید؛ اما علی‌رغم تلاش زیادی که صورت گرفت نتوانست از در بالای کانال 80 هزار تثبیت شود و دوباره به محدوده زیر 80 هزار بازگشت.

در این میان مهم‌ترین نمادهایی که با معاملات مثبت خود رشد شاخص را رقم زدند؛ همراه، رانفور، فارس و شتران بودند.

حجم معاملات در این روز با افزایش قابل‌توجهی همراه شد و بیش از یک میلیارد و 200 میلیون سهم در دست سهامداران به گردش درآمد.

حجم معاملات همچنان در گروه خودرویی در حال افزایش است و تقاضا برای خرید سهام این شرکت‌ها افزایش یافته است؛ با راه‌اندازی خط مونتاژ پژو در داخل، اخبار مثبت پیرامون این گروه افزایش یافته و همین امر به جذابیت خرید این نمادها می‌افزاید.

در این میان بیشترین حجم معاملات در نماد خپارس به ثبت رسید و خودرو نیز بیشترین رشد قیمتی را از آن خود کرد.

در گروه بانکی حرکت معکوس دو نماد وتجارت و وبملت در روزهای سبز بازار ادامه داشت و در حالی‌ که شاخص این بازار با رشد همراه شده بود؛ این دو نماد در جهت افت ارزش سهام خود حرکت کردند.

در این میان تنها سه نماد وپست، وانصار و حکمت موفق شدند با جو کلی بازار هماهنگ شوند و افزایش ارزش سهام خود را به ثبت برسانند.

در گروه محصولات شیمیایی اکثر نمادها روز سبزی را پشت سر نگذاشتند و کم‌ و بیش افت ارزش سهام خود را تجربه کردند.

در گروه محصولات فلزی اکثر نمادهای بازار در جهت رشد ارزش سهام، معاملات خود را به ثبت رساندند؛ در این میان برخی نمادها همچون فولاد مبارکه با اندکی افت ارزش همراه شدند و از رشد هر چه بیشتر ارزش سهام خود بازماندند.

در این گروه همچنین فاسمین، فنوال، کیمیا و فرآور موفق شدند در مثبت کامل معاملات خود را به ثبت برسانند و رشد حداکثری ارزش سهام خود را تجربه کنند.

*افت مجدد ارزش دلار

ارزش دلار بار دیگر در بازار صرافی‌های شهر کاهش یافت و هر دلار در قیمت 3 هزار و 759 تومان به معامله رسید.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، سکوت حاکم بر این بازار سنگین‌تر شده است و همه فعالان این حوزه چشم به نتایج انتخابات دوخته‌اند.

یورو و پوند انگلیس نیز با نوسان اندکی که در این روز کاری تجربه کردند با افت ارزش همراه شدند.

یورو در قیمت 4 هزار و 153 تومان آرام گرفت و پوند انگلیس نیز در قیمت 4 هزار و 855 تومان در دست سرمایه‌گذاران این حوزه به گردش درآمد.

*سوگیری طلای داخلی از طلای جهانی

بازار طلا یکی از بازارهای پر سر و صدای این روزها محسوب می‌شود و با نوسانات خود جذابیت بیشتری را در میان سرمایه‌گذاران به دست آورده است.

بازار سکه و طلای داخل این روزها تأثیرپذیری بیشتری از بازار طلای جهانی دارد و اکثر افت‌ و خیزهای این بازار در جهت حرکت بازار طلای جهانی بوده است.

بر همین اساس بار دیگر با افت انس طلای جهانی، منفی شدن قیمت سکه مشاهده شد به‌ طوری‌که در این روز، هر سکه تمام بهار آزادی 6 هزار و 500 تومان ارزان‌تر از روز قبل داد و ستد شد.

نیم‌سکه بهار آزادی نیز به همین نسبت با افت ارزش روبرو شد و هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی با 3 هزار تومان کاهش ارزش در قیمت 668 هزار تومان معامله شد.

ربع‌ سکه اما تغییرات چندانی را تجربه نکرد و تنها هزار تومان ارزان‌تر از روز گذشته معامله شد و قیمت 376 هزار تومان را به خود دید.

در بخش معاملات آتی بازار سکه نیز تمام قراردادهای آتی با افت ارزش همراه شدند، در این میان قراردادهایی که سررسید طولانی‌تری داشتند؛ افت بیشتری را تجربه کردند.

به ترتیب قرارداد آتی تحویل اردیبهشت‌ماه با سررسید کوتاه‌مدت‌تر 8 هزار و 500 تومان افت کرد و قرارداد آتی دی‌ماه با سررسید بلندمدت‌تر 9 هزار و 500 تومان ارزان‌تر از روز قبل معامله شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار