مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان مطرح کرد
تابناک: مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: در سال گذشته نسبت به سال 92 در بحث سواد‌آموزی 10 درصد رشد داشتیم و در این میان مسئولان آموزش و پرورش شهرستان فریدونشهر با وجود داشتن مشکلات صعب‌العبور گام‌های بلندی در این زمینه برداشتند.
کد خبر: ۴۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 31 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدحسن قائدی‌ها پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره تجلیل از دستگاه‌های برتر در عرصه سواد‌آموزی سال 94 اظهار کرد: فریدونشهر، امامزاده، جلگه، نایین و اردستان از جمله شهرستان‌هایی هستند که مسئولان آموزش و پرورش در زمینه سواد‌آموزی اقدامات موثری انجام داده‌اند.

وی افزود: مشارکت همگانی میان روسای ادارات مختلف، راهکارهای تشویقی و تنبیهی از جمله راهکارهای موثر در کاهش بی‌سوادی هستند که باید به آن توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: مردم کشورمان دست‌آموز مکتب کامل و دین مبین اسلام هستند که با مرور فرهنگ غنی ایرانی در می‌یابیم که علم و حکمت از شاخصه‌های دیرینه کشورمان بوده است.

وی ادامه داد: با بررسی تمدن بیش از 5 هزار ساله جیرفت به عنوان نخستین تمدن‌های کشور، این واقعیت روشن می‌شود که مردم ایران از قدیم‌الایام به دنبال علم‌آموزی بودند.

قائدی‌ها با بیان اینکه یکی از شاخصه‌هایی که دین اسلام بر آن صحه گذشته علم و سوادآموزی است، تاکید کرد: از آنجایی که در آیه‌های مختلفی به اهمیت دین، حکمت و علم‌آموزی تاکید شده است ما نیز باید در زمینه علم و سوادآموزی تلاش کنیم.

وی به سه دوره سوادآموزی در ایران اشاره کرد و افزود: از سال 1268 نخستین اکابر در ایران راه‌اندازی شد و در سال 1315 نیز اگر چه نخستین پایگاه‌های اکابر در ایران تاسیس شدند اما تا سال 1320 تنها بحث یادگیری و سوادآموزی مطرح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از سال 1321 تا 1333 در کنار موضوع سوادآموزی یکی از اهداف سوادآموزی، دستیابی به توسعه و عمران کشور مطرح بوده است.

وی با اشاره به دوره سوم سوادآموزی در کشور اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی و در آستانه رحلت حضرت امام خمینی(ره)، فرمان تاریخی امام خمینی(ره) را در تاریخ هفت دی ماه 1358 کاملا به یاد داریم که ایشان تاکید زیادی بر سوادآموزی داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: اعتقاد دارم که برخی از پیام‌های حضرت امام خمینی(ره) در زمان حیات ایشان تا چند سال بعد قابل لمس نبودند اما بعدها دریافتیم که همان پیام‌ها در طول تاریخ به عنوان برگ‌های زرین تاریخی ایران ماندگار باقی ماندند.

قائدی‌ها با اشاره به اهمیت سوادآموزی در فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) تصریح کرد: با توجه به اینکه امام خمینی(ره) فرمودند که سوادآموزی، عبادت است و داشتن جامعه سعادت‌مند در گرو سوادآموزی است، اهمیت این موضوع برای همگان روشن می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب سوادآموزی تنها یک خدمت اجتماعی نیست، بلکه ابزاری حتمی برای ماندگاری انقلاب اسلامی‌ است و بی‌سوادی برای جامعه مسلمان انقلابی مایه ننگ است و ایجاد ارزش در جامعه بستگی به میزان سوادآموزی دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار