یک کارشناس شهری گفت: سهم جوانان از صندلی‌های مدیریتی شهر باید افزایش یابد تا شاهد توسعه شهرها در بعد کمی و کیفی باشیم.
کد خبر: ۴۲۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 09 May 2017
سید مرتضی حسام نژاد با اشاره به شاخصه های توسعه در شهرهای کنونی، اظهار داشت: توسعه کیفی و کمی شهر در شاخصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یکی از رسالت های مهم شهرداری ها است که باید با توجه به نیازهای شهر، تحقق هریک از این ابعاد، اولویت بندی شود.

وی با اشاره به اینکه فضای موجود در جامعه ما می طلبد امور فرهنگی و اجتماعی با جدیت بیشتر از سوی مدیریت شهری، پیگیری شود، تصریح کرد: در این راستا باید برنامه ریزی های کلان شهرها و برنامه های 20 ساله توسعه با محور قرار دادن امور مرتبط با جوانان در حوزه فرهنگی و اجتماعی تدوین و مصوب شود.

این کارشناس مسائل شهری با بیان اینکه استفاده از ظرفیت گروه های جوان در بسیاری از شهرهای توسعه یافته، یکی از مولفه های آنها در موفقیت بوده است، افزود: باور به توان جوانان برای حل مسائلی که شهرهای امروز به ویژه در کشور ما با آن روبرو هستند، راهکار مهم و در عین حال ساده ای پیش پای مدیران شهری برای برون رفت از مشکلات است.

وی بیان داشت: می توان با تلفیق خرد و تجربه گرایی در شورای شهر و تعهد و تخصص جوانان در عرصه های مدیریتی، شهر را به سوی توسعه پایدار سوق داد.

وی نقش جوانان در توسعه شهر را تنها منحصر به جایگاه مدیریتی ندانست و افزود: با مشارکت فعال جوانان در امور فرهنگی و اجتماعی خودجوش، می توان تربیت نسل آینده مدیران شهری که با مشکلات شهر از نزدیک آشنایی دارند، تضمین کرد.

این کارشناس مسائل شهری اضافه کرد: امیدوارم در آینده ای نه چندان دور سهم جوانان از صندلی های مدیریتی بیش از ظرفیت کنونی افزایش یابد تا فضای نشاط در شهرها نیز تداوم و ارتقا پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار