استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: مرکز خوبی از طرف خیریه ام اس اصفهان طراحی شده و به مراحل نهایی رسیده که باید در مورد تجهیز آن کمک و هم‌فکری شود.
کد خبر: ۴۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 01 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار هیئت مدیره انجمن خیریه ام.اس استان اصفهان با اشاره به روز جهانی ام.اس اظهار داشت: ام.اس از بیماری‌های شناخته شده است که مشکلات خاص خود را داشته و نیازمند به پیگیرهای ویژه است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از یک هزار و 100 انجمن غیر‌دولتی سمن‌ها‌، (NGO ) مشغول فعالیت هستند، افزود: استان اصفهان از این نظر وضعیت خوبی را در کشور دارد.

استاندار اصفهان بیان کرد: حدود 600 مورد از این سمن‌ها در قالب خیریه‌ها به فعالیت می‌پردازند که این تعداد در کشور رتبه نخست را داشته و افتخار بزرگی برای استان اصفهان بوده و در سفر رئیس جمهور نیز به استحضار ایشان رسانده شد و مورد استقبال شخص رئیس جمهور واقع شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه خیریه‌ها در مجموعه فعالیت‌های خود پیشرفت خوبی داشته‌اند و بخش اعظمی از آن‌ها به صورت خیریه‌های خاص از جمله خیریه قلب‌، ریه، ام اس به خدمت مشغول هستند.

زرگرپور با بیان اینکه بر‌اساس برآورد صورت گرفته در 5-6 سال گذشته این انجمن‌ها بیش از هزار میلیارد تومان هزینه کردند، گفت: این مقدار هزینه برابر با چند سال مالی استان اصفهان است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خدمات و تسهیلاتی که این خیریه‌ها ارائه می‌کنند از وظایف دولت بوده که در راستای کمک به دولت و برای رفع مشکلات مردم در زمانی که دولت با محدودیت‌های بودجه‌ای مواجه بوده انجام شده، که بسیار ارزشمند است.

استاندار اصفهان اظهار داشت: بر‌اساس آماری که ارائه شده، نزدیک به 20 درصد از مراکز درمانی ما در اختیار خیریه‌ها بوده و در کنار آن‌ها نیز خیریه‌های مدرسه‌ساز، دانشگاه‌ساز، خیریه‌های ورزش‌یار فعالیت می‌کنند‌.

وی از طراحی سیستمی برای ارائه اطلاعات به خیریه‌ها خبر داد و افزود: سیستمی تهیه شده که در اختیار خیریه‌ها قرار گرفته و بر‌اساس آن خیریه‌ها متوجه می‌شوند که مردم از چه خدماتی استفاده کردند که سبب می‌شود، موازی کاری‌ها از بین برود.

زرگرپور با بیان اینکه این سیستم در دفتر امور اجتماعی استانداری در حال طراحی بوده، بیان کرد: در این سیستم بدون اینکه دولت ورود و یا دخالتی داشته باشد، اطلاعات در اختیار خیریه‌ها قرار می‌گیرد.

وی به لزوم تبدیل خیریه‌های عام به خاص تأکید و تصریح کرد: خیریه‌هایی هستند که به صورت عام فعالیت کرده، که باید به سمت خیریه‌های خاص هدایت شوند تا هم‌افزایی مجموعه افزایش یابد و کارها تخصصی‌تر پیش رود.

استاندار اصفهان به انجمن خیریه ام.اس اشاره کرد و گفت: مرکز خوبی از طرف این خیریه طراحی شده و به مراحل نهایی رسیده که باید در مورد تجهیز آن کمک و هم‌فکری شود و با پیش‌بینی راهکارئی در این زمینه شرایطی ایجاد شود که بیماران ام اس استان اصفهان بتوانند از یک مرکز درمانی مناسب استفاده کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار