دبیر جمعیت جوانان عشایر فارس گفت: برای نخستین بار همزمان با جشنواره فرهنگی هنری قره آقاج از 15 جوان برتر عشایر این استان تجلیل می شود .
کد خبر: ۴۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 01 June 2015
نابناک فارس:مهران نامداری، دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هشتمین دوره از جشنواره فرهنگی هنری قره آقاج در کنار روستای قلعه چوبی واقع در دهستان سیاخ دارنگون از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز روز چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

وی احیای فرهنگ اصیل عشایر،ارج نهادن به آیین های ایرانی، اسلامی، ایجاد روحیه وحدت و همدلی بین مردم و مسوولان ، حفظ روحیه نشاط، شادابی و امید بین مردم، شناساندن استعدادهای نهفته جوانان روستا و عشایر را از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم برشمرد.

دبیر جشنواره قره آقاج افزود: تقدیر از جوانان نخبه و الگوی ایل قشقایی در زمینه های علمی ، فرهنگی ورزشی از جمله برنامه های هشتمین دوره این جشنواره است که برای اولین بار و در فضایی کاملا سنتی و عشایری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:مسابقات بومی و محلی در رشته های اسب سواری، تیراندازی، الختر، دال و پلان، طناب کشی و مسابقات فرهنگی و هنری در زمینه شعر ، مقاله، نقاشی و دکلمه ازجمله برنامه های این جشنواره است .

نامداری اضافه کرد:در روز پایانی این جشنواره برنامه های متنوع شعر خوانی، اجرای زنده توسط گروه های مختلف موسیقی سنتی، مقاله خوانی، اجرای سرود، خاطره گویی و سخنرانی برخی از چهره های فرهنگی انجام خواهد شد .

همچنین در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاهی از زندگی ایلی به همراه نمادهای عشایر، بازی های محلی، دست بافته ها، غذاهای محلی بر پا می شود.

هشتمین جشنواره فرهنگی هنری عشایر فارس با همکاری اداره کل ورزش و جوانان فارس برگزار می شود.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منو چهر یوسقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
سلام : مسولین محترم و عزیز لطف فرمود ه در همین جشنواره در مورد ایلراه بی درد سر ته مانده ایل با مسولین راه و شهر سازی حدو حدود ایلراه را برسی و حل مشکل کنند تا بقایای ایل بماند و آیا دست اندر کاران با دست خالی (بدون نشانه های ایل ) در اینده میتوانند همایش و جشنواره ایل و عشایر برگذار کنند ؟.
مگر منظور از جشن واره و همایش ارتقا دادن امکانات در سطوح اجتمایی و فرهنگی و اقتصادی ایل نیست ؟ بنا بر این این ابتکار عمل در این زمینه برای عشایر نازنین ضروری بنظر میرسد . با تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار