یک کارشناس مسائل شهری:
تابناک: یکی کارشناس مسائل شهری گفت: اگر بخش خصوصی بتواند در بستری که شهرداری ها برای اجرای پروژه های شهری در نظر گرفته اند، وارد کار شوند، یکی از راه های سرمایه گذاری مشارکتی و مشارکت مدنی محقق می شود.
کد خبر: ۴۲۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 10 May 2017
سید مرتضی حسام نژاد در گفت و گو با خبرنگار تابناک اصفهان، با اشاره به اینکه موتور اشتغال زایی زمانی روشن خواهد شد که توانایی جذب سرمایه ها افزایش یابد، اظهار داشت: سرمایه گذاری یکی از راه های مطمئن برای ایجاد اشتغال پایدار است که می تواند علاوه بر جذب سرمایه های سرگردان به توسعه نیز دست یافت.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه های فعلی کشور ما ایجاد اشتغال برای جوانان است، جذب مشارکت های عمومی و نیز بخش خصوصی، می تواند راهگشای حل معضل بیکاری باشد.
 
این کارشناس مسائل شهری افزود: در حال حاضر روش های مختلفی برای مشارکت و سرمایه گذاری در شهرها تعریف شده است که با استفاده از آنها می توان از همه ظرفیت ها در سطوح مختلف برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد.
 
وی روش BOT را یکی از راه های تقویت همکاری بین بخش خصوصی و نهادهای عمومی همچون شهرداری ها دانست و افزود: اگر بخش خصوصی بتواند در بستری که شهرداری ها برای اجرای پروژه های شهری در نظر گرفته اند، وارد کار شوند، یکی از راه های سرمایه گذاری مشارکتی و مشارکت مدنی محقق می شود.
 
حسام نژاد با بیان اینکه با فعال شدن پروژه های شهری، اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود، گفت: از آنجائیکه اغلب طرح های شهری غالب خدماتی دارد، هم در زمان اجرا و هم بعد از بهره برداری، می توان ایجاد اشتغال پایدار را تضمین کرد.
 
وی با اشاره به اینکه دیگر نمی توان مانند گذشته به اجرای همه پروژه های شهری با بودجه محدود شهرداری ها امیدوار بود و باید پای سرمایه گذاران و حتی مردم در همه مراحل اجرای طرح های شهری باز شود، گفت: فضای کسب و کار صرفا با فعالیت شهرداری ها ممکن نیست و در مدیریت شهری نوین مردم یکی از ارکان اصلی در سرمایه گذاری های شهری و به سرانجام رساندن پروژه ها به شمار می روند.
 
این کارشناس مسائل شهری بیان داشت: نگاه های تنگ نظرانه به حضور سرمایه گذار در شهرها باید با در نظر گرفتن آینده شهر و شهروندان، به شرایطی ارتقا یابد که فرش قرمز زیر پای سرمایه گذاران در شهر پهن شود.
 
وی در ادامه تاکید کرد: اگر شهروندان و مدیران به این مسئله واقف باشند که حل معضل بیکاری به طور عمده با مشارکت خود مردم و بسترسازی برای حضور بخش خصوصی، حل می شود، بسیاری از هزینه های مادی و غیرمادی برای جذب سرمایه گذار خود به خود از پروسه سرمایه گذاری حذف خواهد شد.
 
حسام نژاد با بیان اینکه شهری زنده است که کار و فعالیت در آن هدف مشترک مردم و مدیران شهری باشد، افزود: شهرداری ها وظیفه ایجاد اشتغال برای شهر را بر عهده ندارند اما می توانند با ابزارهایی که قانون در چارچوب انواع "مشارکت‌ها"، در اختیار آنها قرار داده است، به رونق کسب و کار در جامعه کمک کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار