یک کارشناس مسائل شهری:
تابناک: یک کارشناس مسائل شهری گفت: مجموع پروژه های شهری اصفهان در سال 1395 در بخش مشارکتی، به دو هزار و 400 میلیارد تومان رسید که این یک رکورد در 10 سال اخیر در این شهر به شمار می رود.
کد خبر: ۴۲۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 11 May 2017

سید مرتضی حسام نژاد در گفت و گو با خبرنگار تابناک اصفهان، با بیان اینکه طی 15 سال گذشته، محتوای نامگذاری سال ها از سوی رهبر معظم انقلاب به سوی اقتصاد رفته است، اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد، مسئولان ما باید در برنامه ریزی های خود در سطح ملی و نیز حکومت های محلی مانند شهرها، نقش اقتصاد را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با این نامگذاری اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد در شهرهایی همچون اصفهان شکل گرفت، افزود: یکی از محوری ترین اقدامات برای تقویت اقتصاد محلی در شهرها، جلب مشارکت های مردم و سرمایه گذاری بود که این مهم با یک برنامه ریزی مدون در شهر اصفهان پیگیری شده است.

این کارشناس مسائل شهری، آمارهای موجود در این راستا را شاهدی برای این مدعا دانست و افزود: حجم مجموع پروژه های شهری اصفهان در سال 1395 در بخش مشارکتی، به دو هزار و 400 میلیارد تومان رسید که این یک رکورد در 10 سال اخیر در این شهر به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه روند جذب سرمایه گذار یک شبه محقق نمی شود و نیاز به ماه ها مذاکره و برنامه ریزی دارد، افزود: با عزمی که در این حوزه داشتیم توانستیم با تکیه بر ظرفیت های شهر اصفهان سرمایه گذاری در این شهر را به نسبت سال های اخیر تسهیل کنیم که نتیجه آن را با زبان آمار به راحتی می توان مشاهده کرد.

حسام نژاد با بیان اینکه ما در سال 1395 دو و نیم برابر 10 سال اخیر در اصفهان، پروژه مشارکتی داشتیم، اظهار داشت: بخش عمده ای از این پروژه ها در بلندمدت می تواند چهره شهر اصفهان را دچار تحول و پایه های توسعه پایدار را تقویت کند.

وی در همین راستا بیان داشت: ماحصل تلاش در شهر برای جذب سرمایه گذاری به ایجاد فرصت شغلی ( ایجاد و تداوم شغل) برای 21 هزار نفر منتج شده است که این مسئله نشان می دهد می توان با صرف کمترین هزینه و با استفاده از روش های نوین سرمایه گذاری، به افزایش فرصت های شغلی در شهرها، امیدوار بود.

این کارشناس مسائل شهری، جذب سرمایه گذاری در شهرها را یکی از نمونه های بارز اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: مشارکت عمومی در ساختن یک شهر پویا، اقتصاد محلی را در برابر آسیب های بیرونی و نوسانات اقتصادی مقاوم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در همین زمینه، در سال جاری حجم قراردادهای مشارکتی در شهر اصفهان 1.4 برابر شده است، تصریح کرد: گسترش سرمایه گذاری ها در یک شهر یکی از راه های مطمئن برای جلب دیگر سرمایه گذاران برای آوردن سرمایه های خود به شهر است که در این راستا اصفهان توانسته اعتمادسازی مطلوبی انجام دهد.

حسام نژاد اضافه کرد: در سال های اخیر اصفهان به یک شهر سرمایه گریز شهره شده بود اما با تسهیل روند مشارکت عمومی در پروژه های شهری و دخیل کردن مردم در آبادانی شهر خود، حداقل در مقیاس شهر این نگرش جای خود را به تمایل سرمایه گذاران برای حضور در جریان توسعه اصفهان داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار