استاندار اذربایجان شرقی:
استاندار اذربایجان شرقی با اشاره به بازگشت یکصد واحد تولیدی بحران‌زده استان به گردونه تولید، گفت: کسانی که این واقعیت‌ها را نمی‌بینند یا آن را به نحو دیگری جلوه می‌دهند، انصاف داشته باشند.
کد خبر: ۴۲۳۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰ 13 May 2017
دکتر اسماعیل جبارزاده در بیست و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته عملکرد ارزشمندی در زمینه رونق بخش تولید داشتند، افزود: در یک ماه اخیر نیز یک واحد تولیدی مشکل‌دار با حمایت دولت و دادگستری استان فعالیت خود را از سر گرفت و همچون یکصد واحد بحرانی دیگر به گردونه تولید بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود این اقدامات ارزشمند، برخی‌ها برای تولید کشور و استان مجلس ختم برگزار می‌کنند که این کار آنها بی‌انصافی و ناسپاسی از اقدامات مهم همه دستگاه‌های ذی‌ربط است که با جان و دل برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی تلاش می‌کنند و ای‌کاش برای احیای واحدهای تولیدی نیز مراسم تولد برگزار می‌کردند.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص احداث شهرک صنعتی پتروشیمی نیز گفت: این شهرک صنعتی، فرصت مناسبی برای استان ایجاد می‌کند که با احداث خط لوله اتیلن غرب به تبریز، آرزوی چندین ساله صنعت‌گران در تامین خوراک پتروشیمی برآورده شود.

وی افزود: احداث خط لوله اتیلن غرب موجب افزایش چهار برابری تولیدات موجود پتروشیمی در استان می‌شود که می‌توان بخش قابل توجهی از آن را در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به محصولات فرآوری شده تبدیل کرد.

جبارزاده بر تشکیل گروهی تخصصی جهت مکان‌یابی شهرک صنعتی پتروشیمی تأکید کرد و گفت: این کارگروه با حضور متخصصان امر و نمایندگان بخش خصوصی تشکیل شود تا این شهرک در مکان مناسبی که منافع بخش خصوصی را هم تأمین کند، احداث شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای حق بیمه فارغ‌التحصیلان دانشجویی که در واحدهای صنعتی مشغول فعالیت هستند، در نظر گرفته شده، ادامه داد: دولت یک سال بیمه کارورزی این فارغ‌التحصیلان را اعطا می‌کند که در این زمینه سامانه‌ای ایجاد شده تا متقاضیان کار به واحدهای تولیدی معرفی شوند.

وی همچنین از مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان درخواست کرد به ذی‌حساب‌های دستگاه‌های اجرایی دستور داده شود تا کالاهایی که در داخل استان تولید می‌شود خریداری کنند و از خرید کالاهای خارجی حتی خارج از استان در صورت تولید کالای مشابه در استان خودداری کنند.

جبارزاده افزود: باید بخش خصوصی را با خرید کالا تشویق و ترغیب به تولید کنیم و این امر به صورت یک بخشنامه و ابلاغیه به تمام دستگاه ها ارائه شود.

وی اضافه کرد: مژده می‌دهیم که با همت همه دستگاه‌ها در خرداد ماه شاهد افتتاح واحدهای معدنی با اولویت واحد مس انجرد در آذربایجان شرقی خواهیم بود.

جبارزاده همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: صاحبان صنایع، اصناف و تجار، از گروه‌های مرجع مردم هستند و مردم در بخش‌های مختلف به آنها اعتماد دارند، از این رو آنها نقش بسزایی در جذب مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی دارند.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشرو در امور سیاسی، تاریخی و فرهنگی همواره در انجام وظایف ملی خود پیشتاز بوده و در انتخابات پیش رو نیز مردم آذربایجان مشارکت حداکثری خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار