دکتر اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی
احیای این سازمان یکی از قول‌های دکتر روحانی به مردم بود که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مصمم به اجرای آن بودند و خوشبختانه امروز شاهد تحقق عهد و پیمان ایشان با مردم هستیم.
کد خبر: ۴۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 01 June 2015

استاندار آذربایجان شرقی گفت: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي متعلق به مردم استان است و بدنه کارشناسی این سازمان باید تقویت شود.

دکتر اسماعیل جبارزاده (دوشنبه) در آیین احیا و استقرار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، اظهار داشت: احیای این سازمان یکی از قول‌های دکتر روحانی به مردم بود که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مصمم به اجرای آن بودند و خوشبختانه امروز شاهد تحقق عهد و پیمان ایشان با مردم هستیم.

وی با بیان این که از روز اول ورود به استان باور داشتیم که وجود سازمانی برای سازمان‌دهی امور برنامه و بودجه ضروری است، افزود: هرچند در بین استانداران این دیدگاه وجود داشت که احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موجب تضعیف استانداری‌ها می‌شود، اما بنده معتقدم که وجود یک سازمان خوب و با بدنه کارشناسی قوی نه تنها استانداری را تضعیف نمی‌کند بلکه در تقویت امور اجرایی و برنامه‌ریزی استان قطعا موثر است.

جبارزاده با اشاره به این که متاسفانه در سال‌های گذشته کارشناسان قوی سازمان مدیریت به دستگاه‌های دیگر رفته‌اند، گفت: احیای سازمان بدون حضور افراد صاحب‌نظر و مدیران شایسته انتظارات را برآورده نمی‌کند، لذا سازمان مدیریت نیاز به نیروی انسانی و تقویت بدنه کارشناسی دارد.

وی با اشاره به این که در دو سال گذشته مجوز جذب حتی یک نیرو در دولت داده نشده است، افزود: قطعا اگر این روند در مورد سازمان نیز ادامه داشته باشد دست این سازمان بسته خواهد بود و با توجه به این که اکثر نیروهای این سازمان در آستانه بازنشستگی هستند جذب نیروهای کارشناسی جدید ضروری است تا سازمان خالی از بدنه کارشناسی نباشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تلاش‌ها و خدمات كاركنان و کارشناسان معاونت برنامه‌ريزي استانداري تشكر كرد و گفت: هيچ كاري در اينجا بدون مطالعه انجام نشده و از امروز هم با همان نگاه علمي به مسايل توسعه‌اي استان حركت خواهيم كرد.

وی با تاکید بر این که بين استانداري و سازمان مديريت هيچ مشكلي نبوده و نخواهد بود، افزود: سازمان مديريت و برنامه‌ريزي متعلق به مردم استان است و همه ما افتخارمان اين است كه خدمت‌گزاراني لايق و شايسته براي مردم باشيم.

دکتر جبارزاده در ادامه با بیان این که هر كاري كه بدون مطالعه انجام شود احتمال خطا در آن زياد است، اظهار داشت: برهمين اساس از بدو ورود به استان مطالعه در حوزه‌هاي مختلف استان را با تعامل دانشگاه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي شروع كرديم كه نتيجه آن تدوين سند تدبير توسعه به عنوان نقشه راه توسعه استان بود.

وی افزود: امروز استان آذربايجان شرقي براي همه شهرستان‌هاي خود در سال‌هاي آينده برنامه‌اي مدون، علمي و واقع‌گرا دارد كه اين برنامه ميثاق همه مديران اجرايي براي توسعه استان است.

جبارزاده با اشاره به آغاز اجراي سند تدبير توسعه ازابتداي سال 94، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اين سند به عنوان الگوي برنامه‌ريزي استان‌هاي ديگر نيز معرفي شده و روش به كار رفته در آن كه مبتني بر هسته‌هاي كليدي است پايه و روش برنامه ششم توسعه قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که بخشي از اهداف سند تدبير توسعه در سفر استاني هيات دولت مورد توجه قرار گرفت، افزود: هرچند در اين سفر همانند ديگر استان‌ها تسهيلاتي از نظر بودجه در اختيار استان قرار گرفت، اما با عنايات دولت و شخص دكتر روحاني اقداماتي فراتر از استان‌هاي ديگر نيز انجام شد.

وی با اشاره به اختصاص يك‌هزار ميليارد تومان براي پروژه‌هاي نيمه‌تمام استان در سفر استاني هيات دولت، گفت: علاوه بر اين مبلغ، چند امكان ويژه نيز در اختيار استان قرار گرفت كه در توسعه و پيشرفت استان تاثيرگذار خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به صدور مجوز ساخت آزادراه تبريز- بازرگان از سوي هيات دولت و كلنگ‌زني آن در سفر استاني، اظهار داشت: سهم دولت در اين پروژه 35 درصد معادل 1500 ميليارد تومان است كه در چهار سال آينده تزريق خواهد شد و اميدواريم با كمك سازمان مديريت و برنامه‌ريزي در بودجه سال آينده رديف مستقل براي اين پروژه در نظر گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه توليد چهار هزار مگاوات انرژي در استان با سرمايه‌گذار خارجي، گفت: اين طرح هيچ بار مالي براي دولت ندارد، اما مجوزهاي لازم براي آن بايد از سوي دولت صادر شود كه اميدواريم با صدور اين مجوزها، آذربايجان شرقي به قطب توليد انرژي در كشور تبديل شود.

جبارزاده همچنین از طرح آبرساني به دشت تبريز از رودخانه ارس به عنوان یکی از مصوبات سفر استاني رييس جمهور نام برد و گفت: اين پروژه كه تاثير مهمي در تامين آب دشت تبريز و شهرهاي مسير و همچنين احياي درياچه اروميه دارد در چند سال گذشته اجرايي نشده بود، اما در سفر اخير مورد توجه رييس جمهور قرار گرفت و اميدواريم با صدور مجوزهاي لازم در شوراي اقتصاد راه اجراي آن هموار شود.

وی با بیان این که اين پروژه در قالب فاينانس اجرا خواهد شد، افزود: اطلاع داريم كه اگر پروژه‌هاي عمراني را به بودجه دولت وصل كنيم اجراي آن سال‌ها طول می‌کشد و اساسا توسعه و عمران با بودجه دولتی دیگر امکان‌پذیر نیست و باید منابع جدیدی برای تامین اعتبار پروژه‌ها تعریف کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه راه‌آهن تبریز- میانه و پیشرفت نامطلوب آن در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر فرااستانی این پروژه و تاکید رییس جمهور بر اتمام آن در دولت تدبیر و امید، مقرر شده است که اعتبار لازم برای تکمیل زیرساخت آن در سال‌های 94 و 95 تامین شده و برای عملیات روسازی و ریل‌گذاری آن نیز مجوز استفاده از 300 میلیون یورو فاینانس صادر شود.

وی همچنین با اشاره به تصویب اختصاص حداکثر سهم دولت از اعتبارات خط یک متروی تبریز، گفت: با توجه به این که شهرداری تبریز تعهد کرده است دو برابر سهم دولت به این پروژه تزریق کند لذا امیدواریم خط یک آن در دو سال آینده تکمیل شود.

جبارزاده همچنین از تصویب اختصاص 517 میلیون دلار برای خط دو متروی تبریز در جریان سفر استانی هیات دولت به استان خبر داد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان از مردم استان به خاطر استقبال باشكوه از كاروان تدبير و اميد قدرداني كرد و گفت: زبان بنده قادر به بيان گوشه‌اي از لطف و محبت مردم به خدمت‌گزاران خود نيست و تا زماني كه در استان باشم اين استقبال به ياد ماندني را ستايش خواهم كرد.

وی تصریح کرد: ميزباني اين سفر به عهده خود مردم و بخش خصوصي بود و مردم اين حماسه را خلق كردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار