اکبر فرامرزی در گفتگو با تابناک:
محقق طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۲هزارو ۵۰۰ گونه گیاه دارویی در برخی روستاهای استان جمع آوری شده که در مرکز تحقیقات دانشگاه تهران به دانش بومی رسیده اند.
کد خبر: ۴۲۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ 16 May 2017
اکبر فرامرزی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه ظرفیت خوبی در تولید گیاهان دارویی دارد که نسبت به استان های دیگر دارای تنوع در گونه های مختلف است.

وی با بیان اینکه گیاه دارویی * آویشن* دارای چندین گونه ی  مختلف است، که برای درمان سرماخوردگی مفید است، افزود: گونه های مختلف از یک نوع گیاهان دارویی در سراسر استان وجود دارند، که ممکن است در استانی دیگر تنها یک نوع از آن گیاه یافت شود.

 محقق طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:  من با ۲۵ سال تحقیقات میدانی روی گیاهان دارویی، نخستین شرکت* دانش بنیان غرب*  کشور را احداث کردم، گونه های مختلف گیاهان دارویی استان را  با سایر استان های دیگر مطالعه کرده ام که  آب و هوایی مناسب در استان سبب تمایز  بین گونه های مختلف استان با نوع آن در سایر مناطق کشور شده است.

وی با بیان اینکه با کمک  دانشگاه رازی توانسته دانش بومی و طب سنتی را احیا کند، افزود: چند گیاه منحصربه فرد با نوآوری به عنوان گیاه دارویی به صورت دمنوش و ادویه مورد استفاده قرار می گیرد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از نعمت های کوه های استان مزارع مراکز علمی گیاه بادر نجبویه و هشت گونه آویشن را تولید کرده ام که در درمان سرما خوردگی و امراض دیگر موثر هستند.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار