متن کامل پیام سید محمد میرمحمدی استاندار یزد بدین شرح است:
27 اردیبهشتماه؛ بهعنوان «روز ارتباطات و روابط عمومی» در تقویم بین المللی نامگذاری شده است و این ایام بازمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور ما همزمان گردیده است.
این همزمانی میتواند نقش مؤثر روابط عمومی ها در جلب مشارکت حداکثری عموم جامعه در انتخابات پیش رو را بیش ازپیش متبلور کند. چراکه مشارکت حداکثری یکی از مقوله های مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری است و روابط عمومی ها بهعنوان پل ارتباطی مردم و نظام در تعامل دولت و ملت و در تبیین دستاوردهای نظام باصداقت و صراحت زمینه اعتماد عمومی را افزایش میدهند و فرایند خرد جمعی ملت در انتخابات ضمن تقویت سرمایه های اجتماعی سرنوشت آتی کشور را مطمئن تر از پیش رقم می زند. از طرفی فعالان حوزه روابط عمومی با حساسیت ویژه ای، افکار عمومی جامعه را به سمت ارزش های عام و تثبیتشده موردقبول نظام اسلامی هدایت و شفافیت امور را گسترش میدهند.
عملکرد روابط عمومی یک سازمان اعم از دولتی و یا خصوصی در جلب اعتماد مردم و یا بدبینی جامعه نسبت به آن سازمان مؤثر خواهد بود. هنر روابط عمومی ها شناسایی موانع ارتباط بین بخش های سیاستگذاری و اجرایی و پایش مطالبات مردم و اقشار مختلف بهطور مداوم، هوشمندانه و محسوس و نامحسوس می باشد تا از این طریق بتوانند بر اساس مطالبات عمومی و عملکردها، بازخورد فعالیت ها بهموقع، صریح و صادقانه به مسئولین و مدیران ذیربط منعکس نمایند و مسئولان از این بازخوردها در تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و بهروزرسانی قوانین و مقررات و بهبود عملکردها استفاده نمایند.
با عرض تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی بهتمامی مدیران و کارشناسان روابط عمومی ها در سراسر استان که بهحق یکی از مجموعههای ساعی در دستگاههای دولتی و غیردولتی به شمار میروند و آرزوی سلامتی و بهروزی آنها، امیدوارم فعالان روابط عمومی با برنامه های کارشناسی و باورپذیر و ایجاد روحیه خودباوری در مردم، مشارکت حداکثری را برای سربلندی نظام و انقلاب در انتخابات پیش رو در همراهی با مردم عزیز و بزرگوار به ارمغان آورند.