در استان فارس سالانه 150 هزار تن گوشت مرغ و 20 تا 21 میلیون قطعه جوجه گوشتی تولید می شود که 25 درصد نیاز استان را تامین می کند و مابقی از سایر استانها وارد می شود.
کد خبر: ۴۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 02 June 2015
تابناک فارس:رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ایجاد زنجیره تولید در افزایش بازدهی ، کاهش هزینه ها و ارتقا سطح تولید اثرگذار است.

محمد مهدی قاسمی افزود: چهار زنجیره تولید مرغ در فارس در حال شکل گیری است که نخستین پروانه فعالیت برای یک زنجیره صادر شده است.

وی ادامه داد: نخستین زنجیره تولید مرغ در فارس با به هم پیوستن کارخانه جوجه کشی ، کارخانه خوراک دام و طیور ، تولید کننده مرغ و کشتارگاه ایجاد می شود.

وی اضافه کرد : هم اکنون20درصد گوشت مرغ تولیدی در کشور از طریق زنجیره های تولیدی به بازار عرضه می شود که با ایجاد زنجیره های تولید در استانهای فعال در این عرصه صادرات مرغ به خارج از کشور نقش دیگری می یابد.

قاسمی ادامه داد: در استان فارس ایجاد زنجیره های تولید با وقفه مواجه شده که با حمایت مسوولان این مهم در حال سرعت بخشی است.

وی اظهار داشت : زنجیره تولید با مشارکت کارخانه ها با یکدیگر یا به صورت مجتمع مالکیتی ایجاد شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: ایجاد زنجیره تولید در مناسب سازی تقسیم سود بین بخش های مختلف تولید ، بالا بردن بهره وری ، تولید مرغ سایز ، افزایش صادرات و تولید بر مبنای تقاضای کشورهای مشتری اثر گذار است.

قاسمی گفت: در استان فارس سالانه 150 هزار تن گوشت مرغ و 20 تا 21 میلیون قطعه جوجه گوشتی تولید می شود که 25 درصد نیاز استان را تامین می کند و مابقی از سایر استانها وارد می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته 142 هزار و 500 تن گوشت مرغ در فارس تولید شد که 110 هزار تن آن به مصرف داخلی رسید ومابقی به استان های دیگر و مقداری نیز هم به عراق صادر شده است.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار