استاندار کرمانشاه از مشارکت ۷۱ درصدی مردم استان کرمانشاه در انتخابات ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 21 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک، اسدالله رازانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: خوشبختانه مردم استان کرمانشاه همانند ادوار گذشته اینبار نیز در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حضوری بسیار پرشور و گسترده داشتند.

وی افزود: روز جمعه از ساعت 8 صبح تا 12 شب روند قانونی اخذ آراء در شهرها و روستاهای استان با دقت و سلامت انجام شد.

 این مقام عالی استان افزود: حدود 1 میلیون و 70 هزار نفر از جمعیت 1 میلیون و 460 هزار نفری واجدین شرایط رأی استان در این دوره در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا شرکت کردند و با یک مشارکت 71 درصد، حضوری بسیار پرشور و کم سابقه را رقم زدند.

وی تعداد آرای مأخوذه استان کرمانشاه را 1 میلیون و 70 هزار رأی عنوان کرد که از این تعداد 1 میلیون و 26 هزار و 508 رأی آن صحیح اعلام شده است که این میزان برابر با میانگین مشارکت کشوری در این دوره از انتخابات است.

 رازانی پیرامون تعداد آرای کسب شده توسط کاندیداهای ریاست جمهوری در استان کرمانشاه اظهار داشت: حسن روحانی با کسب 699 هزار و 654 رأی (68/15 درصد آراء) توانستند رای اکثریت قاطع مردم کرمانشاه را از آن خود کند.

وی ادامه داد: سید ابراهیم رئیسی 313 هزار و 894 رأی (30/57 درصد)، سید مصطفی میرسلیم 8 هزار و 787 رأی (کمتر از 1 درصد) و سید مصطفی هاشمی طبا 4 هزار و 173 رأی (کمتر از نیم درصد) از آراء مأخوذه را کسب کردند.
 
این مقام عالی استان تصریح کرد: این آراء از طریق 1934 شعبه در شهرها و روستاهای استان اخذ شد و به این ترتیب با شمارش و اعلام نهایی آن، کار انتخابات ریاست جمهوری در 
کرمانشاه به پایان رسید.

 استاندار کرمانشاه در پایان خلق این حماسه و حضور پرشکوه را به مردم شریف استان تبریک گفت و از تمامی عوامل اجرایی، امنیتی نظارتی و انتظامی دست اندرکار انتخابات تشکر و سپاسگزاری کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار