رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سنقروکلیایی از برگزاری 3 کلاس آموزشی ترویجی پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 24 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،  دکتر امید حاج محمدی  در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در کلاس های فوق راه های پیشگیری و مقابله با این بیماری به گروه های هدف، آموزش داده شد و جمعا 230 نفر در این دوره ها شرکت داشته اند.

وی با اشاره به برگزاری یک کلاس آموزشی برای کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان سنقروکلیایی افزود: پرسنل مراکز بهداشت و درمان و همچنین کارکنان بیمارستان این شهرستان نیز در یک کلاس دیگر آخرین راهکارهای مقابله با این بیماری را فراگرفتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: کلاس آموزشی ترویجی دیگری نیز برای پرسنل کشتارگاه اعم از قصابان، سلاخ ها به عنوان گروه های در معرض خطر این بیماری برگزار گردید که رعایت اصول بهداشتی لازم برای پیشگیری به آنها ارائه شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سنقروکلیایی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را یک بیماری ویروسی دامی عنوان کرد و گفت: این بیماری خطرناک از طریق تماس مستقیم با دام آلوده و یا خون و مایعات بدن دام آلوده می تواند به انسان منتقل شود ؛ همچنین گزش کنه نیز دیگر راه مهم انتقال بیماری بی‌شمار می رود. 

دکتر حاج محمدی رعایت بهداشت فردی برای گروه های در معرض خطر بیماری، سمپاشی و بهسازی و نوسازی جایگاه دام و... را مهمترین راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری دانست و خاطر نشان کرد: این بیماری در دام علائم جسمانی خاصی ندارد، اما در انسان به صورت علايم آنفلوآنزا بروز می کند و سپس باعث بروز خونریزی زیرپوستی می شود که در صورت تشخیص به موقع قابل درمان است. 

وی همچنین یادآور شد: شهروندان می توانند از طریق شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ارتباط باشند و گزارشات،  انتقادات و پیشنهادات خود را با آنها در میان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار