مسئول مرکز بهداشت محیط استان کرمانشاه گفت: بیش از ۱۰۰ تیم بازرسی در استان کرمانشاه نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی را برعهده دارند.
کد خبر: ۴۲۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 24 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،علیرضا اجرایی با بیان اینکه این طرحهای نظارتی از یک هفته قبل آغاز شده است، اظهار داشت: بیش از 100 تیم بازرسی در استان کرمانشاه نظارت بر مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی را برعهده دارند.

مسئول مرکز بهداشت محیط استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از 200 بازرس بهداشت در اجرای این طرح نظارت دارند، گفت: کلاسهای آموزشی برای واحدها و اصناف از سوی معاونت بهداشت برای آشنایی بیشتر این واحدهای تولیدی برگزار می‌شود.

اجرایی از همکاری بازرسان این سازمان با دیگر دستگاهها و ادارات خبر داد و افزود: بازرسی مشترک با تعزیرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های مرتبط مانند قنادیها، کبابی‌ها و آش و حلیم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شاغلان کارگاههای قنادی، رستورانها، کبابی، واحدهای نانوایی و اتحادیه آش و حلیم جامعه هدف مرکز بهداشت در این ایام محسوب خواهد شد.

مسئول مرکز بهداشت محیط استان کرمانشاه با اشاره به کنترل و بازرسی از مراکز طبخ غذا جهت افطاری و سحری، مراکز طبخ و عرضه آش و حلیم و مراکز طبخ و عرضه شیرینیهای سنتی از جمله زولبیا و بامیه، گفت: کنترل و بازرسی بهداشت محیطی محلهای برگزاری مراسم افطار و سحری به‌ویژه برای شبهای قدر، کنترل دخانیات در تمامی محلها و مراکز مورد بازرسی، کنترل و بازرسی بهداشتی از سامانه‌های آبرسانی و سنجش عوامل محیطی در بازرسیها با تجهیزات سنجش پرتابل از دیگر اقدامات بازرسان بهداشت است.

اجرایی با توصیه به هیئت‎ امنای مساجد و محلهای برقراری  افطار و سحری، عنوان کرد: توزیع غذای گرم در ظروف مناسب و تمیز، استفاده از ظروف یکبار مصرف برپایه گیاهی و یا آلومینیومی، عدم نگهداری طولانی مدت مواد غذایی پخته شده در محیط آشپزخانه و یا صحن مساجد، رعایت بهداشت فردی خادمان و رعایت نظافت و بهداشت سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه از جمله این موارد است.

وی با درخواست از شاغلان در مراکز توزیع و فروش مواد غذایی در مورد همکاری با بازرسان بهداشت محیط، بیان کرد: رعایت نظافت و بهداشت محل کار به‌ویژه محل کارگاههای تهیه و طبخ شیرینیهای سنتی، زولبیا، بامیه، آش و حلیم، رعایت بهداشت فردی به‌ویژه در هنگام تهیه و سرو مواد غذایی الزامی است.

مسئول مرکز بهداشت محیط استان کرمانشاه با درخواست از همشهریان گفت: شیرینیهای مورد نیاز از جمله زولبیا و بامیه را  از مراکز مجاز خریداری و از خرید این شیرینیها از مراکز و محلها ی غیر مجاز و دستفروشان خودداری کنند.

اجرایی اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در هنگام خرید و تهیه مواد غذایی از جمله عدم رعایت بهداشت فردی، نظافت و بهداشت محیط، نگهداری و فروش مواد غذایی غیر بهداشتی و تاریخ مصرف گذشته و موارد مشابه از طریق سامانه شکایات مردمی 190 ما را در بازرسی بهتر بهداشت محیطی کمک کنید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار