کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: نویسنده در کتاب «بانوی ملکوت» به کرامات و معجزات فاطمه معصومه(س) اشاره کرده است.
کد خبر: ۴۳۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳ 29 May 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی، سید جمال حقیرالسادات اظهار کرد: این کتاب را علی کرمی جهرمی در 164 صفحه به رشته تحریر درآورده که توسط انتشارات موسسه بوستان کتاب در نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عرضه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: کتاب «بانوی ملکوت» مروری بر زندگانی، فضایل و کرامات فاطمه معصومه(س) از منظر روایات است که در ابتدای این اثر به معرفی اجمالی شهر قم و اهمیت آن به لحاظ فرهنگی و مذهبی پرداخته شده و نویسنده مزایای این شهر و مردم آن را از منظری روایی بیان کرده است.

کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: آن‌گاه در این کتاب به گوشه‌هایی از حیات فاطمه معصومه، نسب و خاندان ایشان و علل هجرت آن بانوی بزرگ به ایران و جریان وفات ایشان در شهر قم و مدفون شدن وی در این شهر اشاره شده است.

حقیرالسادات عنوان کرد: در این کتاب به بخشی از اهمیت و آثار زیارت ایشان و نیز برخی از فضایل وی از دیدگاهی روایی اشاره شده و در بخشی دیگر از کتاب حاضر، نویسنده به ابعادی از کرامات و معجزات فاطمه معصومه اشاره نموده و آثار توسل به ایشان و تکریم او را ذکر کرده است. 

وی افزود: در بخش پایانی کتاب «بانوی ملکوت» برخی از افتخارات شهر قم به لحاظ علمی و دینی و نیز برخی از مفاخر مهم مدفون در این شهر معرفی شده و سیر تاریخی حضور علما و بزرگان شیعی در آن مورد بررسی قرار گرفته است.

کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ادامه گفت‌وگو اظهار کرد: این کتاب جزو منابع هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز به شمار می‌رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار