سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان:
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: آتش سوزی کارخانه تولید نشاسته در شهرک صنعتی جی اطفا شد و علت حادثه نیز در دست بررسی است.
کد خبر: ۴۳۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ 30 May 2017
تابناک اصفهان- محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به حریق کارخانه نشاسته در شهرک صنعتی جی اصفهان اظهار داشت: این حریق ساعت ۹ و ۱۹ دقیقه صبح امروز به ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرداری اصفهان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه  برای اطفای این حریق امدادگران از ایستگاه‌های چهار، شش، هفت، ۱۵ و ۱۹ همراه با اکیپ آتش‌نشانی شهرک صنعتی جی به محل حادثه اعزام شدند، ابراز داشت: همچنین دو دستگاه خودرو نردبان، پنج دستگاه خودروی اطفائیه فوق سنکین و سنگین ، یک دستگاه خودرو آبرسان و خودرو حامل دستگاه تنفسی به همراه مدیران مناطق یک و چهار عملیاتی و افسران کشیک وقت ، توسط ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان راهی محل حادثه شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در این حادثه حریق نیمه سنگین در قسمت انبار و تولید ساختمان سه طبقه کارخانه تولید نشاسته صنعتی اتفاق افتاده بود، افزود: به دلیل حرارت زیاد و دود ناشی از حریق همچنین وجود مواد مشتعل در محل و احتمال سرایت حریق به دیگر نقاط بلافاصله اکیپ‌های عملیاتی برای جلوگیری از گسترش حریق از چهار جهت نسبت به اطفاء محل اقدام  کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حریق تحت کنترل و اطفا شده است، گفت: با توجه به کند سوزی نشاسته ماموران آتش نشانی در حال لکه‌گیری و پاک سازی محل با هدف یافتن آخرین شعله‌های آتش هستند.

شریعتی با تاکید بر اینکه ایمنی در کارخانه‌هایی که با مواد غذایی و مواد قابل اشتعال سر و کار دارند باید اولین اقدام قبل از هر فعالیتی باشد، تصریح کرد: با توجه به وسعت و امکان سرایت حریق به دیگر نقاط این حریق می‌توانست خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد که با رشادت و سرعت عمل آتش نشانان اطفاء و تحت کنترل در آمد.

وی با اشاره به اینکه حریق کارخانه نشاسته شهرک جی خسارت جانی نداشته است، اضافه کرد: علت این آتش سوزی و میزان خسارات هم اکنون توسط کارشناسان علت یابی حریق سازمان تحت بررسی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :