مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:
با توجه به اینکه کانال‌های تلگرامی دارای بیشتر از پنج هزار عضو باید مجوز داشته باشند، هشت هزار کانال تلگرامی در سطح کشور به ثبت رسیده است که نزدیک به 200 مورد از آنها در قم فعالیت دارند و مشخصات صاحبان آنها به خوبی قابل شناسایی است.
کد خبر: ۴۳۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴ 31 May 2017
به گزارش تابناک قم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم سه شنبه شب در کارگروه تخصصی اقتصادی استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، گفت: اگر بتوانیم در ارائه خدمات در حوزه فناوری اطلاعات مردم را از جهت سلامت، ایمنی و مفید بودن مطمئن کنیم، اشتغالزایی مناسبی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوگوی هوشمند با عنوان «شامد» را در اختیار رسانه های دیجیتال که سالم، ایمن و مفید باشند قرار می دهد. 

وی بر ضرورت ساماندهی و ثبت رسانه های دیجیتال در جهت اشتغالزایی در حوزه فناوری اطلاعات که از سیاست های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تأکید کرد و گفت: تاکنون بیش از 8 هزار کانال با بیش از 5 هزار عضو در کشورمان به ثبت رسیده که در استان قم 200 کانال با این مشخصات ثبت شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه موضوع مالکیت معنوی برای تمامی آثار ادبی، هنری و دیجیتال با جدیت دنبال می شود، خاطرنشان کرد: بیشترین جرم در فضای مجازی یعنی بیش از 64 درصد مربوط به تلگرام است، از این رو بسیاری از برنامه ریزی ها برای اصلاح و ساماندهی این نرم افزار در کشورمان است. 

وی با اشاره به گردش مالی بسیار هنگفت در بازی های رایانه ای، تولید بازی های بومی در کشورمان و خرید بازی ها با لوگوی وزارت ارشاد از سوی خانواده ها را خواستار شد و گفت: استان قم در حال حاضر 16 نشریه دیجیتال و 14 مرکز فرهنگی دیجیتال داشته و ظرفیت و توانمندی گسترده ای در تولید محتوای دیجیتال دارد، از این رو باید برنامه ریزی ویژه ای در این رابطه صورت بپذیرد. 


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار