معاون استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مردم در انتخابات 29 اردیبهشت نشان دادند که هوشیارند و به وعدههای بیاساس و نشدنی بها نمی دهند، افزود: مردم با اعتماد به دولت دکتر روحانی نشان دادند به ثبات علاقه مندند.
کد خبر: ۴۳۳۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷ 31 May 2017
به گزارش تابناک تبریز، دکترسعید شبستری در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات استان، با بیان اینکه دولت در چهار سال گذشته کارهای بزرگی انجام داده است، گفت: خدمات دولت در این سال ها برای مردم ملموس بود و در بعضی حوزه ها کارهای انجام شده با همه سال های بعد از انقلاب برابری می کرد.

شبستری با بیان اینکه تخریب مسئولان کشور، حرکت در مسیر دشمن و دو قطبی کردن جامعه است، افزود: بر خلاف ادعای برخی، رییس جمهور منتخب برای همه مردم است و همه مردم از خدمات دولت در زمینه های مختلف بهره مند می شوند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از اینکه عده ای همچنان به سیاه نمایی ادامه می دهند، تاکیدکرد: رقابت های انتخاباتی باید از این پس به رفاقت تبدیل شود.

وی با اشاره به مشارکت 60 هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی از استان اذربایجان شرقی در انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: امنیت انتخابات با وجود تهدیدهای خارجی، عالی بود و هیچ گونه مشکل امنیتی نداشتیم.

شبستری با بیان اینکه فعالیت فرمانداران و بخشداران در تبیین عملکرد دولت منافاتی با انتخابات نداشت و هیچ جای شک و شبهه درخصوص طرفداری از جناح یا فرد خاصی نداشت، اظهارکرد: وقتی کسانی عملکرد چهارساله دولت را تخریب می کردند، وظیفه فرمانداران و بخشداران دفاع از عملکرد دولت بود.

وی در عین حال با اشاره به اینکه دو تن از فرمانداران برای ارایه توضیح احضار شدند، اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ مورد دخالت برخی نهادها در روند انتخابات به دستگاه قضایی اعلام شد و برخی از آنها به دادگاه نظامی یا دادگاه روحانیت ارجاع داده شده اند.

وی با اعلام اینکه میزان توزیع تعرفه 30 درصد بیشتر از میانگین دوره قبلی بود و با این وجود یکی از پایگاه های خبری به دروغ خبری در رابطه با کمبود تعرفه در تعدادی از شعب منتشر کرد، گفت: این اقدام یک جوسازی و شانتاژ خبری بود و اکنون از دادستانی پیگیر مسأله هستیم.

وی با اعلام اینکه از 2 میلیون و 58 هزار و 238 رای ماخوذه در استان آذربایجان شرقی یک میلیون و 985 هزار و 110 رای صحیح بود، گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات قبلی در استان 66.6 درصد بود که این دوره به 70 درصد رسید.

شبستری اظهارکرد: آرای دکتر روحانی از 55.7 درصد در استان در دوره قبلی به 65 درصد در این دوره افزایش یافت.

وی همچنین گفت: کمترین میزان مشارکت در دوره قبل با 54 درصد در شهرستان تبریز بود که در این دوره به 61 درصد افزایش یافت.

وی اظهارکرد: تجمیع آرا برای ثبت در سیستم وزارت کشور با حضور مشترک مجریان و ناظران انجام شده و در فرمانداری و هیأت نظارت نیز این صورتجلسه ها باهم تطبیق داده شدند.

رییس ستاد انتخابات استان گفت: با این حال برای اعتماد بیشتر صندوق هایی که معترضان انتخابات شوراها مدعی بودند رای شأن در آنها کم شمرده شده است، شمارش و هیچ تغییری در تعداد آرای ماخوذه حاصل نشد.

وی در زمینه فیلمی که توسط یک نفر با نگاه تهمت آفرینی و مشوش ساختن افکار عمومی در فضای عمومی منتشر شده است، گفت: این پرونده در دادستانی باز است و متهم باید توضیح دهد.

شبستری در زمینه استعفای اعضای هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در استان نیز اظهارکرد: تا استعفا پذیرش نشود، سلب مسوولیت نمی شود و همان کسانی که استعفا دادند هم نتیجه انتخابات را تایید کردند.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص منتخبان انتخابات شوراها در استان اعلام کرد: در پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۷۱ خانم موفق به کسب کرسی شورا شدند که ۲۳ نفر در شوراهای شهری و بقیه در شوراهای روستایی هستند.

وی همچنین گفت: از نظر تحصیلات ۱۸ نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان دارای مدرک دکتری، ۶۵ نفر کارشناسی ارشد و ۱۶۰ نفر کارشناسی و ۶ نفر نیز مدرک حوزوی هستند.

شبستری گفت: در انتخابات شوراهای روستایی نیز ۴۳۲ نفر از منتخبان دارای مدرک کارشناسی، ۶۰۰ نفر دیپلم، چهار نفر حوزوی و بقیه زیردیپلم بودند.

شبستری اظهارکرد: انتخابات الکترونیکی در ۶ شهر استان با موفقیت کامل همراه بود و حتی در یک مورد نیز که یک نفر معترض بود، پس از شمارش مشاهده شد که حتی یک رای نیز تغییر حاصل نشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار