معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: خسارت ناشی از سرما زدگی خوشبختانه تاثیری در واردات و صادرات کشور نخواهد داشت چرا که در بخش باغبانی مازاد تولید وجود دارد.
کد خبر: ۴۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 05 June 2015
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: جلوی سرما زدگی تشعشعی را می‌توان با ابزار و وسایل ازجمله آبیاری تحت فشار و دستگاه مولد باد گرفت.

به گزارش ایسنا ، "محمد علی طهماسبی" در حاشیه بازدید از برخی باغات شهرستان اسدآباد با بیان اینکه سرما زدگی باغات راهکارهای فنی مختلفی را داراست، اظهار کرد: در صورت تشعشعی بودن سرمازدگی به راحتی می‌توان با ابزار و وسایل و تسهیلات از جمله آبیاری تحت فشار و دستگاه مولد باد از آن جلوگیری کرد.

وی در رابطه با تخریب و تشویق کشاورزان به بیمه کشاورزی گفت: توصیه می‌شود که کشاورزان در گزینه‌های مختلف اقدام به بیمه کشاورزی کنند چرا که این امر پشتوانه‌ای برای محصولات آنان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: باید کشاورزان را با فواید بیمه کشاورزی آشنا کرده تا کشاورزان با رغبت خاطر خود اقدام به بیمه کشاورزی کنند.

طهماسبی با بیان اینکه سرمازدگی دیررس بهاره مقداری از باغات منطقه غرب را تحت تاثیر خود قرار داد، اظهار کرد: خسارات ناشی از سرما زدگی خوشبختانه تاثیری در واردات و صادرات کشور نخواهد داشت چرا که در بخش باغبانی مازاد تولید وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر در تولید مرکبات از جمله پرتقال در کشور مازاد تولید وجود دارد، تصریح کرد: در کشور بیش از 2.5 میلیارد تن پرتقال تولید می‌شود و باید برای صادرات مازاد مرکبات تولیدی تدابیر مناسب اندیشیده شود.

نماینده مردم شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز از کسب رتبه اول شهرستان اسدآباد در آبیاری تحت فشار در سطح استان همدان خبر داد و گفت: در سال گذشته دو هزار و 521 هکتار از اراضی اسدآباد تحت پوشش آبیاری نوین نسبت به سهمیه یک هزار هکتاری خود قرار گرفت.

"بهروز نعمتی"با اشاره به اینکه متاسفانه  در بحث باغات کوهپایه ای و دره ای شهرستان برخلاف رتبه اول هنوز قدم‌های موثری برنداشته‌ایم و  کاری انجام نداده‌ایم، اطهار کرد: در تلاش هستیم تا با پیگیری‌ها گره آبیاری قطره‌ای باغات دره‌ای شهرستان نیز با توجه به کمبودهای آب و کم آبی باز شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 220 هکتار باغات دره‌ای در شهرستان اسدآباد در سه نقطه شهرستان وجود دارد، یادآور شد: باید برای آبیاری قطراه‌ای این باغات خط انتقال لازم، مخزن و استخر و قطره‌ای شدن باغات در نظر گرفته شود که مردم توان لازم را با کشاورزان این باغات داشته باشند.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار