نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه واگذاری نباید طوری باشد که عده‌ای سودجو سوءاستفاده کنند، خاطرنشان کرد:‌ ما در مجلس پیگیری خواهیم کرد که همه شواهد حفظ شود و کار بهتر صورت گیرد؛ این شرکت‌ها به یک مجموعه خاصی واگذار نشود که نیروها را نیز قلع و قم کنند.
کد خبر: ۴۳۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰ 03 June 2017
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری شرکت‌های غله باید طبق اصل 44 قانون اساسی و به معنای واقعی کلمه باشد، گفت: نباید طوری کارها را پیش ببرند که واگذاری به شرکت دلخواه آنها باشد.

به گزارش فارس، سال گذشته سازمان خصوصی‌سازی در اجرای اصل 44 قانون اساسی اقدام به واگذاری تعدادی از شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی مناطق به بخش خصوصی کرد که این امر نارضایتی‌هایی را در برداشت.

سازمان خصوصی‌سازی در آذرماه سال گذشته چهار منطقه نظیر 13، 12، 9 و 7 را در آگهی مزایده گذاشت تا بفروشد و از این تعداد دو منطقه تقاضای خرید نداشته اما دو منطقه 7 و 13 به فروش رسید.

در واقع شرکت‌ خصوصی‌سازی به دنبال واگذاری سایر مناطق نیز است و این امر باعث شده، اعتراض‌هایی نسبت به این واگذاری‌ها در کشور باشد چراکه شرکت‌های غله وظایف حوزه گندم، آرد و نان، تنظیم بازار کالاهای اساسی و خرید دانه‌های روغنی  را در سطح کشور دارند.

از آنجا که شرکت غله همدان نیز واگذار شده، پیگیری‌ها برای ممانعت از این واگذاری از سوی استاندار و برخی از نمایندگان استان بوده تا واگذاری در موقعیت مناسبی صورت گیرد چراکه در حال حاضر به صلاح نیست تا شرکت غله  به بخش خصوصی  واگذار شود.

مجمع نمایندگان استان در این زمینه پیگیری‌هایی انجام داده‌اند و در یک پیگیری 46 نفر از نمایندگان مجلس نامه‌ای زده و این جریان را به صلاح کشور ندانسته‌اند که در این رابطه به سراغ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی رفتیم تا نظرش را در این رابطه جویا شویم.

امیر خجسته با اشاره به واگذاری شرکت غله  همدان، اظهار کرد:‌ موضوع واگذاری شرکت‌های غله طی فرصتی مناسب، در مجلس بحث شد و ما نیز بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این واگذاری بسیار مهم است، گفت:‌ باید طبق ماده 44 قانون اساسی شرکت‌های غله واگذار شوند و از طرف دیگر واگذاری باید در راستای حفظ منافع، بیت‌المال و حقوق نیروهایی که در چنین شرکت‌هایی فعالیت دارند، باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واگذاری نباید طوری باشد که عده‌ای سودجو سوء استفاده کنند، خاطرنشان کرد:‌ ما در مجلس پیگیری خواهیم کرد که همه شواهد حفظ شود و کار بهتر صورت گیرد؛ این شرکت‌ها به یک مجموعه خاصی واگذار نشود که نیروها را نیز قلع و قم کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر همه جوانب رعایت و به خوبی مدیریت شود، اجرای اصل 44 بسیار اثرگذار است، گفت:‌ دولت باید موضوع گندم را مدیریت کند چراکه وظیفه آن را برعهده دارد.

خجسته با اشاره به اینکه واگذاری شرکت‌های غله باید طبق اصل 44 و به معنای واقعی باشد نه اینکه طوری آن را بپیچانیم و به شرکتی که دلمان می‌خواهد واگذار کنیم، افزود: باید واگذاری به بخش خصوصی به معنای واقعی اجرایی و مدیریت شود.

وی بیان اینکه باید موضوع گندم، برنج، حبوبات و... اداره شود، افزود:‌ وضع آشفتگی بازار را مگر نمی‌بینند و متوجه نیستند که صدای مردم درآمده است؟

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از این بی‌تدبیری و بی‌مدیریتی‌ها گفت: دولت باید این موضوعات را کنترل کند و عملکرد بخش خصوصی نیز را  رصد کند.

وی گفت: آیا واقعاً عده‌ای لاشخور و سودجو را نمی‌توانیم رصد کنیم؟!.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار