مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۳۷ درصدی صادرات از طریق این گمرکات طی ۲ ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷ 03 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،خلیل حیدری ، از رشد ۳۷ درصدی صادرات از طریق گمرکات استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در ۲ ماهه نخست سال جاری  ۱۵۵ میلیون و ۲۷۵ هزارو ۲۴۹ دلار کالا  با وزن ۴۸۸ هزار و ۴۲۴ تن  از کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه  اظهار و صادر شده است.

 مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود:  دراین مدت تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه  ۱۰۸ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۳۱۶ دلار کالا به وزن ۳۴۲ هزار و ۷۱۹  تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۷ درصد و از حیث وزنی ۲۶ درصد با افزایش روبه‌رو شد.

وی تصریح کرد: در مدت ذکر شده،   گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات و بازارچه های استان کرمانشاه  به خود اختصاص داده است.

حیدری ادامه داد: دراین مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان ۳۵ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۸۶۶ دلار کالا به وزن ۱۱۶هزار و۳۴۰  تن بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در ۲ ماهه نخست سال جاری  تشریفات صادرات از گمرک پاوه  ۷ میلیون ۷۶۷ هزارو ۴۸۸ دلار کالا به وزن  ۸ هزارو ۴۴۹ تن  بوده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه  یادآور شد: در ۲ ماهه نخست سال جاری ۲۹۳ میلیون و ۹۵ هزار و ۳۷۶  دلار کالا به وزن  ۸۳۱ هزار و ۲۱۳  تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: ۱۵۵ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۲۴۹ دلار با وزن ۴۸۸ هزار و ۴۲۴ تن  از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه  اظهار و صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: سایر گمرکات نیز در این مدت  ۱۳۷  میلیون و ۸۲۰ هزار و ۱۲۷ دلار کالا را  با وزن ۳۴۲ هزار و ۷۸۹ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را  لوازم  خانه داری  و پاکیزگی  از مواد پلاستیکی، ظروف ملامین، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، سیمان، کیسه کلوست، شیرو خامه شیر، کولر آبی، انواع بستنی  عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

 حیدری یادآور شد: در ۲ ماهه نخست امسال در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۱۸ کشور صادرات قطعی صورت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار