تابناک: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نایین گفت: برداشت گندم از سطح مزارع شهرستان نایین در روستای چوپانان و مزارع منطقه دق سرخ انارک آغاز شد.
کد خبر: ۴۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ 05 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا ، احمدرضا باقریان نایینی اظهار کرد: در شهرستان نایین افزون بر 475هکتار زمین زیر کشت گندم قرار دارد که پیش بینی می شود با متوسط عملکرد چهار هزار و 200 کیلوگرم در هکتار، افزون برهزار و 900 تن گندم در این شهرستان تولید شود.

وی ادامه داد: امسال باتوجه به وقوع خشکسالی، باد زدگی مزارع و خسارت طوفان با کاهش 20درصدی تولید محصول در مجموع شهرستان روبرو هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین با اشاره به برداشت گندم در مناطق شرقی شهرستان خاطرنشان کرد: برداشت مکانیزه گندم در این شهرستان توسط دو دستگاه کمباین مهاجر آغاز شده و تاکنون حدود 125 تن گندم تحویل سیلوی کارخانه آرد هرند شده است.

باقریان تصریح کرد: ارقام کشت شده گندم در این شهرستان شامل ارقام محلی، روشن، بم و ارگ است که رقم بم از سال 1384 و رقم ارگ از سال گذشته در راستای افزایش بهره وری از منابع آب و خاک به زارعین این شهرستان معرفی شده است.

وی اضافه کرد: از مزایای ارقام جدید معرفی شده این است که نسبت به ارقام محلی و روشن، سازگاری بیش تری به شوری و خشکی و همچنین مقاومت بیش تری نسبت به ریزش و خوابیدگی داشته و افزایش عملکرد بهتری در واحد سطح و کیفیت نانوایی دارد.

برداشت گندم در بخش مرکزی از اواخر خرداد ماه آغاز می شود.

شهرستان نایین در140کیلومتری شرق اصفهان وچوپانان در190کیلومتری شرق نایین قراردارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار