مسئول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به همدان با بیان اینکه اکنون در حال پیگیری برای تخصیص هستیم، یادآور شد: هر سال برای این پروژه از منابع استانی نیز ردیف اعتباری در نظر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۴۳۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 06 June 2017
سایت اداری فامنین، پروژه‌ای که چندین سال است نام آن جزو طرح‌های این شهر به شمار می‌رود، اما با تعلل در جوانب کار، سازه‌های این پروژه بالا نمی‌رود، سازه‌‌ای که بالا رفتن آن توسعه شهری را برای این شهرستان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش فارس، سایت اداری فامنین که برای تمرکز ادارات و نمایندگی‌های نهادهای مختلف فامنین در سال 89 پیش‌بینی شد، همچنان به سرانجام نرسیده و حتی با عدم تفکیک اراضی، سهم مالکان نیز مشخص نشده است.

یکی از دلایل مسکوت ماندن این پروژه که ربطی به تخصیص اعتبار ندارد و مسئولان این موضوع را دغدغه کنونی پروژه می‌دانند، تصویب آن در کمیسیون ماده 5 و عدم تفکیک اراضی است، اقدامی حداقلی که مسوولان باید به آن اهتمام ورزند.

پروژه‌های عمرانی از زمانی که کلنگ‌زنی می‌شوند، نگاه‌های بسیاری را به خود معطوف می‌کنند تا ثمره و نتیجه لازم را برای مردم در برداشته باشند اما این پروژه چندین سال است که تنها نامی از آن باقی است و اتفاق خاصی در آن رخ نداده است.

توسعه و آبادانی شهرها در گرو توجه و اعتباربخشی از سوی مسوولان ارشد یک استان است که اگر چنین مسئله‌ای صورت نگیرد، قطعاً یک شهر در حد همان نام شهر خواهد ماند و توسعه‌ای در کار نخواهد بود و اکنون فامنین نیز در همین حد باقی مانده که می‌طلبد، مسوولان بیش از پیش به این مسئله بپردازند.

در روزهای اخیر در مصاحبه رئیس راه و شهرسازی شهرستان فامنین با خبرگزاری فارس اعلام شد که جلسه فنی سایت اداری فامنین برگزار شده است و سایت انتظار برگزاری کمسیون ماده 5 است و عملیات اجرایی ساختمان فرمانداری پس از یک وقفه، مجدد آغاز می‌شود.

از سوی دیگر مسوول پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به همدان نیز از ابلاغ اعتبار به این پروژه خبر داد که طی پیگیری‌های صورت گرفته،  مشخص شد، کار اجرایی در ساختمان فرمانداری نیز آغاز نشده و همچنان این پروژه متوقف است.

*تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار برای سایت اداری فامنین

بر این اساس مسوول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از 5 میلیارد تومان اعتبار که در سفر هیأت دولت به همدان برای کمک به عمران شهری فامنین که سایت نیز جزو همان پروژه بوده است، در نظر گرفته شده بود، 3 میلیارد تومان تخصیص یافته است.

خسرو سامری افزود: سایت اداری فامنین اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ساختمان فرمانداری را شامل می‌شود و 1.5 میلیارد تومان نیز قرار است به شهرداری فامنین برای عمران شهر فامنین تخصیص داده شود.

وی با بیان اینکه تخصیص 3 میلیارد تومان به این پروژه پایان سال 95 ابلاغ شده است، ادامه داد: آنچه تاکنون در این پروژه هزینه شده، بر اساس اعتبارات خود پروژه بوده و اعتبار تخصیص یافته به صورت اوراق مشارکت و در خزانه است.

مسئول پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به همدان با بیان اینکه اکنون در حال پیگیری برای تخصیص هستیم، یادآور شد: هر سال برای این پروژه از منابع استانی نیز ردیف اعتباری در نظر گرفته می‌شود.

*طرح تفکیکی سایت اداری اصلاح می‌شود

همچنین رئیس راه و شهرسازی شهرستان فامنین نیز در خصوص سایت اداری فامنین و روند عملیاتی شدن این پروژه اظهار کرد: اعتباری که برای این پروژه در نظر گرفته شده است، 2 میلیارد تومان است و قرار است در فازهای مختلف اجرایی شود.

محمدرضا بابایی با بیان اینکه در فاز نخست این پروژه، احداث ساختمان فرمانداری که در سایت اداری قرار دارد، مد نظر است، بیان کرد: سایت اداری در قالب طرح تفکیکی است که باید ابتدا تصویب شده و زمین از مالکان خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه برای خرید اراضی مالکان کمیته فنی این پروژه تشکیل شد، افزود: مشاور طرح تفکیکی را آماده کرده اما نیاز به برخی اصلاحات داشت و قرار شد پس از انجام اصلاحات و تأیید طرح تفکیکی در کمیته فنی، در کمیسیون ماده 5 تصویب شود و بتوان کارهای تملک را انجام داد.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فامنین با تأکید بر اینکه این میزان اعتبار برای این پروژه کافی نیست، اضافه کرد: 2 میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به همدان اختصاص یافته است اما از منابع استانی نیز ممکن است به این پروژه اختصاص یابد.

وی با تأکید بر اینکه طبق توافق با مالکان اعتبارات مجدد ابلاغ خواهد شد، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود، هرچند مشکل آن تا زمان تصویب در کمسیون ماده 5 است و به محض تصویب مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

بابایی ساختمان فرمانداری را اکنون در مرحله سفت‌کاری دانست و یادآور شد: پیمانکار قرار است با ابلاغ اعتبار مد نظر، اقدامات خود را شروع کند،کارهایی که به علت کمبود اعتبار وقفه‌ ایجاد شده بود.

*سهم مالکان از محل سایت مشخص نشده است

اما در این میان نماینده مالکان اراضی سایت اداری فامنین نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: سفت کاری ساختمان فرمانداری انجام شده است اما کارهایی که هم اکنون در حال انجام است نیز با جدیت پیش نمی‌رود.

محمد وکیلی با بیان اینکه سایت اداری از چند سال قبل با کوتاهی صورت گرفته به کندی پیش‌می‌رود، بیان کرد: فشاری از سوی اشخاص خاصی که مخالف این پروژه هستند در اجرای سایت اداری دخیل است که همین موجب وقفه و بی اهمیتی در کار شده است.

وی با تأکید بر اینکه سهم مالکان از محل سایت مشخص نشده است، بیان کرد: با وجود پیگیری‌هایی که صورت گرفت نیز هنوز این مسئله تعیین تکلیف نشده و بر این اساس نه سهم مالک و نه سهم ادارات مشخص نیست.

نماینده مالکان اراضی سایت اداری فامنین با اشاره به اینکه هنوز با فرماندار جدید در خصوص این پروژه صحبتی از سوی مالکان نشده است، گفت: تاکنون درگیر انتخابات بودند و امیدواریم از این پس نسبت به این مسئله بی‌توجه نباشند.

وی خاطرنشان کرد: مهاجرت در منطقه فامنین شدت گرفته است که راهکار ممانعت از این موضوع توجه به توسعه و آبادانی شهر است تا بتوان این موضوع را کنترل کرد، اگر چنین نشود با وضعیت کنونی، فامنین نخستین شهر متروکه استان خواهد شد.

این طرح یکی از پروژه‌هایی بود که در سفر هیأت دولت به همدان نیز مطرح شد و اعتبار اولیه خود را نیز دریافت کرد، بنابراین امیدواریم هر چه زودتر این پروژه تعیین تکلیف شود تا شاهد توسعه و آبادانی شهرستان فامنین که نیازمند تغییر و تحولات اساسی است، باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار