کارگردان مشهدی مجموعه مستند در امتداد فلق گفت: این مجموعه 60 قسمتی هر بار داستان یکی از کسانی که زندگی خود را وقف پیشرفت زندگی مردم روستایی کشورش کرده است، به تصویر می کشد.
کد خبر: ۴۳۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 07 June 2017
به گزارش تابناک رضوی، رضا عطار کارگردان مشهدی مجموعه در امتداد فلق اظهار کرد: این مجموعه 60 قسمتی هر بار داستان یکی از کسانی که زندگی خود را وقف پیشرفت زندگی مردم روستایی کشورش کرده است، به تصویر می کشد. 

وی افزود: جواد مزدآبادی، رضا ابوفاضلی ، مهدی رمضانی، مصطفی تقی زاده و مهران رستمی از  دیگر کارگردان های این مستند داستانی هستند که در مشهد، یزد، شیراز  و.... ساخته شده است. 

این کارگردان مشهدی در رابطه با موضوع این مجموعه مستند بیان کرد: آن گاه که نظاره گر کویر میشوی ،چیزی جز انتظار رادرذهنت تداعی نخواهد کرد،انتظار باران، انتظار عبور ساده ی یک رهگذر، انتظارعبور یک کاروان چشمهایت را تا انتهای وسعت کویر...تادوردستها میکشاند.

عطار با بیان اینکه این مردمان با این اقلیم خوگرفته اندو درهرثانیه اززندگی جهت بقاء،صبوری وشکیبایی را پیشه کرده ودلهایشان را به وسعت کویر گشوده اند خاطر نشان کرد: هنگام کار در این مناطق که انسانهایی مهربان وبا گذشت در آن زندگی می کنند، به روحانی برخوردم که کویر وزندگی درکویر ازاو انسانی متمایزتراز دیگران ساخته بود، انسانی که علاوه بررسالت هدایت مردم وتبلیغ دین ،دغدغه اش رفاه مردمان روستا بودومیکوشید شرایط سخت زندگی را با کوشش بیشتر آسان کند.

این هنرمند مشهدی یادآور شد: بسیار خوشحالم که درکنار حجت السلام غلامرضا ضیاییان چندروزی را سپری کردم تابتوانم بخشی از فعالیت این شخصیت بزرگ را به تصویر بکشم تا به این شکل  از زحمات ایشان تقدیر به عمل آید.

وی در ادامه افزود: کارآفرینی، ساخت مجموعه فرهنگی، ساخت مسجد، احیای زمین های بایر، ساخت مدرسه و... از جمله کارهای تاثیر گذاری است که هر یک از این مبلغین روحانی در روستاهاانجام داده اند و در این مستند به تصویر کشیده می شود.

کارگردان مجموعه مستند در امتداد فلق تصریح کرد: آشنایی با روحانی که مسئولیت رسیدگی به امور فرهنگی با هزینه شخصی و احیای زمینهای کشاورزی و گندم کاری باعث ایجاد اشتغال در روستا شده است، از جمله موضوعات مستند در امتداد فلق است که به نویسندگی و کارگردانی و فیلمبرداری رضا عطار ساخته شده است.

 گفتنی است این مجموعه که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و شبکه یک ساخته شده قرار است از امروز، روزهای زوج حدود ساعت 15 : 17 و تکرار آن 30 : 1 دقیقه بامداد از شبکه یک پخش شود. 
عوامل دست اندار کار این مجموعه عبارتند از: تهیه کننده: مهران رستمی، گوینده و مجری طرح : عباس لهراسبی، مشاور و نویسنده: عباس اکرمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار