مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی گفت:مدت کاروزی از۴ تا ۶ ماه متناسب با استانداردهای آموزشی است که کاورزان در این دوره تحت پوشش بیمه مدنی ( بیمه حوادث) قرار می گیرند.
کد خبر: ۴۳۸۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 10 June 2017
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، داود یاوری امروز در جمع خبر نگاران در سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی  اظهارداشت: به منظور افزایش انگیزه کار آفرینی و انتقال اخلاق حرفه ای و دانش فارغ التحصیلان به بنگاه اقتصادی، افرادی که مدرک آنان مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت است مشمول طرح کاروزی می باشند، و مشمولان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی ‌https://karvarzi.mcls.gov.ir در این طرح ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه  کمک هزینه آموزشی معادل ۳۱۰ هزار تومان مزد کارگران در وجه کاورزان از سوی اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پرداخت می شود، خاطر نشان کرد:  که در صورت نیاز بنگاه اقتصادی به نیروی کار، کاروزان  پس از اتمام طرح به کار گر به کار گرفته می شوند و به مدت دو سال حق بیمه آنان برعهده ی دولت است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه استان کرمانشاه در ادامه گفت: در راستای اشتغال و  تثبیت  مشاغل خانگی سال گذشته ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات با عاملیت بانک رفاه کارگران از طریق دستگاه های اجرایی استان به صورت قرض الحسنه با کارمزد چهاردرصد، در این زمینه به متقاضیان تسهیلات اعطاشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۵۰ هزار نفر سهمیه طرح کارورزی در سطح کشور است، بیان کرد: این سهمیه شناور است و هرچه استقبال بنگاه های اقتصادی از این طرح بیشترباشد امکان دارد ظرفیت بکار گیری کارورزان افزایش یابد، که تا پایان روز پنج شنبه (۱۸ خردادماه ) ۱۲ هزار نفر در سطح استان ثبت نام کرده اند  که  در این بین چهار هزار نفر واجد شرایط در طرح  کارورزی هستند و ما برای جذب بیشتر منتظر پذیرش بنگاه های اقتصادی هستیم.

یاری با اشاره به شروع طرح توسعه ی کسب و‌کار پایدار ( طرح تکاپو) در سال ۹۳ و تصویب این طرح در سال ۹۴ از سوی معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت متبوع با حضور استاندار در کار گروه اشتغال، افزود: در این کار گروه ده بسته ی شغلی ( ایجاد ۸۰ در صد اشتغال ) در زمینه هنای مختلف در سطح استان در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به برگزاری دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر در شهریور ماه سالجاری، اشاره کردو گفت: هدف از برگزاری آن  ایجاد اقتصاد مردمی در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی، تعاونی ها و تقویت روحیه کار گروهی است ، که ثبت نام تعاونی ها از ۶ خرداد ماه سالجاری شروع و تا ۳۱ خرداد ماه ادامه دارد که پس از ثبت نام با توجه به معیارهای مد نظر، تعاونی های برتر استان را انتخاب و برای حضور در سطح کشور معرفی می کنیم.

 این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته به تعاونی های  برتر با یکصد میلیارد تومان  و  کمک هزینه سفر به کشور فرانسه پرداخته شد، تصریح کرد: امسال مزایای بهتری برای تعاونی های برتر در نظر گرفته شده است.
 
یاری گفت:۲ هزارو ۶۰ تعاونی در استان فعالیت دارند، که تعاونگران می توانند درسامانه ی WWW. Taavonbartar.ir برای حضور در جشنواره  تعاونی برتر ثبت نام کنند،
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار