رئیس هیأت مدیره جمعیت پیشگیری و کنترل استعمال دخانیات شهرستان ورامین گفت: آمار مصرف دخانیات در کشور نگران کننده است و این امر به دلیل نبود فرهنگسازی مناسب در جامعه است.
کد خبر: ۴۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 06 June 2015
حسین خلیلی در جلسه مشترک جمعیت پیشگیری و کنترل مواد مخدر با مسوولین آموزش و پرورش گفت: آمار مصرف دخانیات در کشور نگرانی هایی را برای آینده کشور رقم زده است، اگر نهادهای مربوطه و فرهنگی با برنامه ریزی مناسب تری عمل می کردند و فرهنگسازی درستی در جامعه به ویژه در نسل جوان انجام می دادند شاید امروز شاهد این آمارهای تکان دهنده از مصرف دخانیات و مواد مخدر در کشور نبودیم.

وی افزود: اعتیاد به مواد مخدر از مصرف دخانیات آغاز می شود و با کنترل مصرف آن در بین افراد و به ویژه جوانان از آمار مبتلایان به مواد مخدر در جامعه کاسته خواهد شد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ورامین گفت: بیشترین آمار زندانیان مربوط با جرائم مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد است، به ندرت می توان معتادی را پیدا کرد که قبل از ابتلا به این بلای خانمان سوز ، سیگار و دخانیات مصرف نکرده باشد.

خلیلی افزود: هم اکنون تعدا بسیاری قهوه خانه در شهرستان ورامین مشغول به فعالیت می باشند که در اکثر آنان بدون هیچ گونه محدودیت به تمامی اقشار جامعه قلیان عرضه می شود که باید با هماهنگی دادستانی و فرمانداری با این مراکز برخورد جدی صورت گیرد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر ورامین گفت: در سومین دوره شورای اسلامی ممنوعیت استفاده از دخانیات در پارک های شهرستان به تصویب رسید که تا کنون این امر محقق نشده است.

مدیرعامل جمعیت پیشگیری و کنترل دخانیات شهرستان ورامین نیز در این جلسه با اشاره به لزوم مقابله جدی مصرف دخانیات در بین جوانان گفت: تصویب طرح پاد پیشگیری استعمال دخانیات در آموزش و پرورش و پیگیری برای اجرای پایلوت آن در شهرستان ورامین می تواند بسیاری از دغدغه های مربوط به مصرف دخانیات توسط دانش آموزان را بکاهد.

حمیدرضا شاهسون گفت: امر مبارزه به مصرف دخانیات به فرهنگ سازی و عزم همگانی نیاز دارد و جمعیت پیشگیری از دخانیات ورامین تلاش کرده تا با استفاده از دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت فرهنگ منع استعمال دخانیات را در جامعه ترویج دهد.

وی تأکید کرد: اگر استعمال دخانیات در جامعه کنترل شود مسلما مصرف مواد مخدر نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت، مقابله به دخانیات به همکاری تمامی ادارات و ارگان ها به ویژه فرمانداری، شوراهای اسلامی و آموزش و پرورش نیاز دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار